Nederlands vlees bij Tesco gelabeld als Brits | RetailDetail

Nederlands vlees bij Tesco gelabeld als Brits

Nederlands vlees bij Tesco gelabeld als Brits

De storm rond het paardenvleesschandaal is in het Verenigd Koninkrijk nog maar net gaan liggen of er steekt alweer een nieuw schandaaltje de kop op. Tijdens een onderzoek van de BBC is aan het licht gekomen dat varkensvlees dat bij Tesco als Brits werd gelabeld, vrijwel nooit van de Britse eilanden afkomstig was.

Minder dan 1 procent

Tijdens de testen die in opdracht van de BBC werden uitgevoerd, kwam naar voren dat van koteletten die werden aangeduid als afkomstig van Brits vleesminder dan één procent ook echt afkomstig was uit het Verenigd Koninkrijk. Het vlees was over het algemeen afkomstig van Nederland. Tesco zegt dat het "extreem teleurgesteld" is en heeft zijn leverancier al gezegd dat "dit een onvergeeflijke fout is".

 

Tesco koopt haar vlees van Cranswick Country Goods, dat op haar beurt haar vlees haalt bij FA Gill. FA Gill, een familiebedrijf uit Wolverhampton, dat de oorspronkelijke bron zou zijn van het vlees, ontkent dat haar vlees afkomstig is uit Nederland, "aangezien ze niet werken met Nederlands vlees". Cranswick voegde daar nog aan toe dat latere tests geen problemen van dezelfde aard naar voren hadden gebracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.