Nespresso breidt winkelnetwerk uit | RetailDetail

Nespresso breidt winkelnetwerk uit

Nespresso breidt winkelnetwerk uit

Koffieverkoper Nespresso gaat dit jaar meerdere nieuwe winkels openen op A-locaties in Nederland. Het gaat zich daarbij vooral concentreren op grote steden. Begin maart opent alvast een vestiging in Maastricht.

Persoonlijke sfeer

Nespresse heeft momenteel al zeven vestigingen in Nederland en daar komen er dus al minstens drie bij. Eerst één in Maastricht, waarna die Nespresso Boutique deze zomer ook nog gevolgd zal worden door vestigingen in Utrecht en Rotterdam.

 

Het is niet de gewoonte van Nespresso om op korte tijd zoveel winkels te openen, maar het heeft daar wel een goede reden voor. "De keuze om meer eigen Boutiques te openen is gedreven door de wens om consumenten in een persoonlijke sfeer te ontvangen", stelt 'boutique network director' Herman Rooswinkel aan RetailNews.


Nog meer winkels zullen met andere woorden het daglicht zien, al wil Nespresso daar voorlopig niets meer over kwijt. Volgens een woordvoerder van het bedrijf zal daar binnenkort over gecommuniceerd worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.