Nettorama: prijsverlagingen tegen actiegeweld | RetailDetail

Nettorama: prijsverlagingen tegen actiegeweld

Nettorama: prijsverlagingen tegen actiegeweld

A-merkendiscounter Nettorama gaat de komende weken een aantal merken permanent in prijs verlagen. Daarmee hoopt de keten een halt toe te roepen aan het voortdurende promotiegeweld, waarbij supermarkten elkaar proberen af te troeven met scherpere aanbiedingen.

'Te veel promohoppers'

De eerste twee producten die in prijs zijn verlaagd zijn Coca-Cola en Fanta. Een fles van 1,5 liter Coca-Cola wordt met 15 cent afgeprijsd naar 1,59 euro, terwijl een even grote fles Fanta voor 1,45 euro langs de kassa gaat, tegen 1,68 euro afgelopen zaterdag, zegt directeur Harry Sulmann van de merkendiscounter die aangesloten is bij inkoopverbond Superunie.

 

Sulmann zegt tegen het vakblad Distrifood zich te ergeren aan het enorme promogeweld in de Nederlandse supermarkten, dat volgens hem alleen maar tot een devaluatie van het A-merk leidt. "We krijgen ook steeds meer promohoppers in plaats van prijshoppers."

 

Volgens Sulmann gaan er er de komende weken nog meer van dit soort prijsverlagingen volgen. Hij wil echter nog niets kwijt over de producten en de omvang van de prijsreducties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.