Nettorama: prijsverlagingen tegen actiegeweld

Nettorama: prijsverlagingen tegen actiegeweld

A-merkendiscounter Nettorama gaat de komende weken een aantal merken permanent in prijs verlagen. Daarmee hoopt de keten een halt toe te roepen aan het voortdurende promotiegeweld, waarbij supermarkten elkaar proberen af te troeven met scherpere aanbiedingen.

'Te veel promohoppers'

De eerste twee producten die in prijs zijn verlaagd zijn Coca-Cola en Fanta. Een fles van 1,5 liter Coca-Cola wordt met 15 cent afgeprijsd naar 1,59 euro, terwijl een even grote fles Fanta voor 1,45 euro langs de kassa gaat, tegen 1,68 euro afgelopen zaterdag, zegt directeur Harry Sulmann van de merkendiscounter die aangesloten is bij inkoopverbond Superunie.

 

Sulmann zegt tegen het vakblad Distrifood zich te ergeren aan het enorme promogeweld in de Nederlandse supermarkten, dat volgens hem alleen maar tot een devaluatie van het A-merk leidt. "We krijgen ook steeds meer promohoppers in plaats van prijshoppers."

 

Volgens Sulmann gaan er er de komende weken nog meer van dit soort prijsverlagingen volgen. Hij wil echter nog niets kwijt over de producten en de omvang van de prijsreducties.

Tags: