Nieuw Aldi-concept stapt verder weg van discount | RetailDetail

Nieuw Aldi-concept stapt verder weg van discount

Nieuw Aldi-concept stapt verder weg van discount

De Duitse supermarktketen Aldi test in de buurt van Karlsruhe bij twee vestigingen een nieuw concept, waarmee Aldi iets dichter bij de standaard supermarkt komt en weer iets meer weg stapt van de traditionele discounter.

Hoogwaardiger

Zo zijn de winkels hoogwaardiger ingericht dan normaal bij Aldi (Süd) en ook binnen het assortiment worden nieuwe accenten gelegd, bijvoorbeeld bij groenten en fruit. In de winkels krijgen klanten ook meer informatie over de producten die ze kopen. De bedoeling is dat winkelen voor de klant bij Aldi aangenamer en eenvoudiger moet worden. In dat opzicht is er voortaan ook een toilet voor klanten en is er een koffieautomaat te vinden achter de kassa's.

 

Met de opwaardering van het eigen concept hoopt Aldi de veranderingen binnen het gedrag van de consument op te vangen en zo verloren klanten terug te winnen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.