Nieuw Aldi-concept stapt verder weg van discount | RetailDetail

Nieuw Aldi-concept stapt verder weg van discount

Nieuw Aldi-concept stapt verder weg van discount

De Duitse supermarktketen Aldi test in de buurt van Karlsruhe bij twee vestigingen een nieuw concept, waarmee Aldi iets dichter bij de standaard supermarkt komt en weer iets meer weg stapt van de traditionele discounter.

Hoogwaardiger

Zo zijn de winkels hoogwaardiger ingericht dan normaal bij Aldi (Süd) en ook binnen het assortiment worden nieuwe accenten gelegd, bijvoorbeeld bij groenten en fruit. In de winkels krijgen klanten ook meer informatie over de producten die ze kopen. De bedoeling is dat winkelen voor de klant bij Aldi aangenamer en eenvoudiger moet worden. In dat opzicht is er voortaan ook een toilet voor klanten en is er een koffieautomaat te vinden achter de kassa's.

 

Met de opwaardering van het eigen concept hoopt Aldi de veranderingen binnen het gedrag van de consument op te vangen en zo verloren klanten terug te winnen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.