Nieuw concept Plus mikt met horeca op passanten | RetailDetail

Nieuw concept Plus mikt met horeca op passanten

Nieuw concept Plus mikt met horeca op passanten

In Arnhem heropent donderdag een filiaal van supermarktketen Plus, dat is ingericht volgens een formule die zich meer richt op passanten dan op het klassieke publiek van een supermarkt.

Nu, vandaag en morgen

Zo is er een afdeling waar klanten verse broodjes en sapjes kunnen krijgen, die ze kunnen nuttigen in één van de zithoeken in de winkel. Formulemanager Robér Delver zegt dat Plus in de toekomst nog meer horeca zal toevoegen aan zijn filialen.

 

Ook de indeling van de winkel is aangepakt: de verse voeding is naar de voorkant van de winkel gebracht en alles is opgedeeld in drie momenten: nu, vandaag en morgen. "De klant die weer snel weg wil kiest alleen de broodjes en sapjes aan het begin van de winkel. Neem je een iets groter rondje, dan kom je ook bij het vers. En je kunt vanzelfsprekend ook kiezen voor de complete supermarktroute", zegt Delver.

 

Plus besteedt in Arnhem ook meer aandacht aan het verhaal achter de producten. Bij iedere afdeling wordt er uitgebreid uitgelegd waar de producten vandaan komen. In de toekomst zullen ook andere winkels naar dit concept worden omgebouwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.