Nieuw distributiecentrum Jumbo officieel geopend | RetailDetail

Nieuw distributiecentrum Jumbo officieel geopend

Nieuw distributiecentrum Jumbo officieel geopend

Dit weekend heeft supermarktketen Jumbo in Woerden haar nieuwe distributiecentrum officieel geopend. Voorheen was het distributiecentrum in handen van C1000, maar na de overname van die keten door Jumbo werd het helemaal gerenoveerd.

“Mijlpaal voor Jumbo”

Volgens CCO Colette Cloosterman-van Eerd is de opening van het distributiecentrum een echte mijlpaal voor Jumbo: “Het kenmerkt de enorme groei die wij doormaken. Bovendien is dit het eerste C1000-distributiecentrum dat is omgebouwd tot een Jumbo-distributiecentrum.”


Met 42.000 m² is het distributiecentrum in Woerden meteen het grootste van Jumbo. De keten beschikt nu over drie regionale distributiecentra en twee landelijke magazijnen, die samen goed zijn voor een oppervlakte van 192.800 m². Tegen 2015 moeten daar nog twee regionale centra bijkomen, die de totale oppervlakte naar 274.000 m² zullen stuwen.

 

Twee verdiepingen

Het centrum heeft trouwens een vrij uniek kenmerk: het bestaat uit twee verdiepingen. Via het dak van de gelijkvloerse verdieping kunnen vrachtwagens zich naar het hogere niveau bewegen. Naast een nieuwe inrichting met een Jumbo-tint (zoals het logo op de gevel) heeft het centrum nu ook een groter assortiment en een nieuw automatiseringssysteem. Ook de vrachtwagens hebben die typische gele kleur van Jumbo meegekregen.

 

“Het centrum heeft ruim 5.000 verschillende artikelen op voorraad en voorziet 105 Jumbo supermarkten in het westen van het land van hun assortiment. Dit aantal zal in 2015 uitgroeien naar 160 winkels”, zegt Karel de Jong. In totaal biedt het distributiecentrum werk aan 650 werknemers.

 

Nieuwe Jumbo Foodmarkt

Dit weekend vertelde Colette Cloosterman-van Eerd ook nog in de Telegraaf dat is beslist een nieuwe Jumbo Foodmarkt te bouwen in Amsterdam. De exacte locatie wilde ze echter nog niet vrijgeven en ook wanneer de Jumbo Foodmarkt er zal komen, is nog niet geweten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.