Nieuw distributiecentrum Jumbo officieel geopend

Nieuw distributiecentrum Jumbo officieel geopend

Dit weekend heeft supermarktketen Jumbo in Woerden haar nieuwe distributiecentrum officieel geopend. Voorheen was het distributiecentrum in handen van C1000, maar na de overname van die keten door Jumbo werd het helemaal gerenoveerd.

“Mijlpaal voor Jumbo”

Volgens CCO Colette Cloosterman-van Eerd is de opening van het distributiecentrum een echte mijlpaal voor Jumbo: “Het kenmerkt de enorme groei die wij doormaken. Bovendien is dit het eerste C1000-distributiecentrum dat is omgebouwd tot een Jumbo-distributiecentrum.”


Met 42.000 m² is het distributiecentrum in Woerden meteen het grootste van Jumbo. De keten beschikt nu over drie regionale distributiecentra en twee landelijke magazijnen, die samen goed zijn voor een oppervlakte van 192.800 m². Tegen 2015 moeten daar nog twee regionale centra bijkomen, die de totale oppervlakte naar 274.000 m² zullen stuwen.

 

Twee verdiepingen

Het centrum heeft trouwens een vrij uniek kenmerk: het bestaat uit twee verdiepingen. Via het dak van de gelijkvloerse verdieping kunnen vrachtwagens zich naar het hogere niveau bewegen. Naast een nieuwe inrichting met een Jumbo-tint (zoals het logo op de gevel) heeft het centrum nu ook een groter assortiment en een nieuw automatiseringssysteem. Ook de vrachtwagens hebben die typische gele kleur van Jumbo meegekregen.

 

“Het centrum heeft ruim 5.000 verschillende artikelen op voorraad en voorziet 105 Jumbo supermarkten in het westen van het land van hun assortiment. Dit aantal zal in 2015 uitgroeien naar 160 winkels”, zegt Karel de Jong. In totaal biedt het distributiecentrum werk aan 650 werknemers.

 

Nieuwe Jumbo Foodmarkt

Dit weekend vertelde Colette Cloosterman-van Eerd ook nog in de Telegraaf dat is beslist een nieuwe Jumbo Foodmarkt te bouwen in Amsterdam. De exacte locatie wilde ze echter nog niet vrijgeven en ook wanneer de Jumbo Foodmarkt er zal komen, is nog niet geweten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top