Nieuw distributiecentrum Jumbo officieel geopend

Nieuw distributiecentrum Jumbo officieel geopend

Dit weekend heeft supermarktketen Jumbo in Woerden haar nieuwe distributiecentrum officieel geopend. Voorheen was het distributiecentrum in handen van C1000, maar na de overname van die keten door Jumbo werd het helemaal gerenoveerd.

“Mijlpaal voor Jumbo”

Volgens CCO Colette Cloosterman-van Eerd is de opening van het distributiecentrum een echte mijlpaal voor Jumbo: “Het kenmerkt de enorme groei die wij doormaken. Bovendien is dit het eerste C1000-distributiecentrum dat is omgebouwd tot een Jumbo-distributiecentrum.”


Met 42.000 m² is het distributiecentrum in Woerden meteen het grootste van Jumbo. De keten beschikt nu over drie regionale distributiecentra en twee landelijke magazijnen, die samen goed zijn voor een oppervlakte van 192.800 m². Tegen 2015 moeten daar nog twee regionale centra bijkomen, die de totale oppervlakte naar 274.000 m² zullen stuwen.

 

Twee verdiepingen

Het centrum heeft trouwens een vrij uniek kenmerk: het bestaat uit twee verdiepingen. Via het dak van de gelijkvloerse verdieping kunnen vrachtwagens zich naar het hogere niveau bewegen. Naast een nieuwe inrichting met een Jumbo-tint (zoals het logo op de gevel) heeft het centrum nu ook een groter assortiment en een nieuw automatiseringssysteem. Ook de vrachtwagens hebben die typische gele kleur van Jumbo meegekregen.

 

“Het centrum heeft ruim 5.000 verschillende artikelen op voorraad en voorziet 105 Jumbo supermarkten in het westen van het land van hun assortiment. Dit aantal zal in 2015 uitgroeien naar 160 winkels”, zegt Karel de Jong. In totaal biedt het distributiecentrum werk aan 650 werknemers.

 

Nieuwe Jumbo Foodmarkt

Dit weekend vertelde Colette Cloosterman-van Eerd ook nog in de Telegraaf dat is beslist een nieuwe Jumbo Foodmarkt te bouwen in Amsterdam. De exacte locatie wilde ze echter nog niet vrijgeven en ook wanneer de Jumbo Foodmarkt er zal komen, is nog niet geweten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top