Nieuw distributiecentrum Jumbo officieel geopend

Nieuw distributiecentrum Jumbo officieel geopend

Dit weekend heeft supermarktketen Jumbo in Woerden haar nieuwe distributiecentrum officieel geopend. Voorheen was het distributiecentrum in handen van C1000, maar na de overname van die keten door Jumbo werd het helemaal gerenoveerd.

“Mijlpaal voor Jumbo”

Volgens CCO Colette Cloosterman-van Eerd is de opening van het distributiecentrum een echte mijlpaal voor Jumbo: “Het kenmerkt de enorme groei die wij doormaken. Bovendien is dit het eerste C1000-distributiecentrum dat is omgebouwd tot een Jumbo-distributiecentrum.”


Met 42.000 m² is het distributiecentrum in Woerden meteen het grootste van Jumbo. De keten beschikt nu over drie regionale distributiecentra en twee landelijke magazijnen, die samen goed zijn voor een oppervlakte van 192.800 m². Tegen 2015 moeten daar nog twee regionale centra bijkomen, die de totale oppervlakte naar 274.000 m² zullen stuwen.

 

Twee verdiepingen

Het centrum heeft trouwens een vrij uniek kenmerk: het bestaat uit twee verdiepingen. Via het dak van de gelijkvloerse verdieping kunnen vrachtwagens zich naar het hogere niveau bewegen. Naast een nieuwe inrichting met een Jumbo-tint (zoals het logo op de gevel) heeft het centrum nu ook een groter assortiment en een nieuw automatiseringssysteem. Ook de vrachtwagens hebben die typische gele kleur van Jumbo meegekregen.

 

“Het centrum heeft ruim 5.000 verschillende artikelen op voorraad en voorziet 105 Jumbo supermarkten in het westen van het land van hun assortiment. Dit aantal zal in 2015 uitgroeien naar 160 winkels”, zegt Karel de Jong. In totaal biedt het distributiecentrum werk aan 650 werknemers.

 

Nieuwe Jumbo Foodmarkt

Dit weekend vertelde Colette Cloosterman-van Eerd ook nog in de Telegraaf dat is beslist een nieuwe Jumbo Foodmarkt te bouwen in Amsterdam. De exacte locatie wilde ze echter nog niet vrijgeven en ook wanneer de Jumbo Foodmarkt er zal komen, is nog niet geweten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top