Nieuw mosselseizoen kent goede start | RetailDetail

Nieuw mosselseizoen kent goede start

Nieuw mosselseizoen kent goede start

Het mosselseizoen gaat vandaag officieel van start met de eerste nieuwe oogst van Zeeuwse bodem. De mosselsector is alvast tevreden over de kwaliteit en de grootte van de mosselen in de schelp.

Uitstekende smaak

"De smaak is uitstekend en de mosselen zijn wat groter van stuk en goed van vis", zegt veilingmeester Nico van Zantvoort. In de eerste maanden van het seizoen is het nog afwachten hoeveel mosselen er geoogst kunnen worden: dat zal pas later in het seizoen geweten zijn. Het mosselseizoen loopt van juli tot april.

 

Zowel in België als in Nederland blijven mosselen een populair gerecht. Daarom wordt er in beide landen een promotiecampagne gevoerd, die consumenten moet aanzetten creatief om te gaan met mosselen. De nieuwe oogst zal vanaf morgen verkrijgbaar zijn in de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.