Nieuwe winkelindeling bij Vomar | RetailDetail

Nieuwe winkelindeling bij Vomar

Nieuwe winkelindeling bij Vomar

Supermarktketen Vomar test bij twee filialen een nieuwe winkelindeling, om zo in te spelen op de veranderde eetgewoontes. De indelingen zullen over een paar maanden geëvalueerd worden.

Agf belangrijkste groep

In de nieuwe winkelindeling zal de klant eerst de agf-afdeling zien en niet langer het brood, zoals nu het geval is bij Vomar. "Agf is de belangrijkste artikelgroep geworden. Tien jaar geleden begon een boodschappenlijstje met vlees, anno 2014 staat groente op 1. Daar spelen wij op in", stelt algemeen directeur Aart van Haren. Ook is het volgens hem beter om brood later in de winkel te zetten, omdat die rekken tegen de avond vaak leeg zijn en het een slechte indruk geeft als klanten eerst lege rekken zien als ze de winkel binnenkomen.

 

De nieuwe winkelindeling zal de komende maanden getest worden in de vestiging aan de Van Ostadelaan in Alkmaar en in het filiaal in de Utrechtse wijk Terwijde, die vorige week geopend werd. In die nieuwe vestiging wordt ook gewerkt met grote banieren die de verschillende afdelingen moeten aanduiden. Dat is ook te vinden bij vestigingen van supermarktketen Dirk, waar Van Haren tot 1 juni van dit jaar werkte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.