Nieuwe winkelindeling bij Vomar | RetailDetail

Nieuwe winkelindeling bij Vomar

Nieuwe winkelindeling bij Vomar

Supermarktketen Vomar test bij twee filialen een nieuwe winkelindeling, om zo in te spelen op de veranderde eetgewoontes. De indelingen zullen over een paar maanden geëvalueerd worden.

Agf belangrijkste groep

In de nieuwe winkelindeling zal de klant eerst de agf-afdeling zien en niet langer het brood, zoals nu het geval is bij Vomar. "Agf is de belangrijkste artikelgroep geworden. Tien jaar geleden begon een boodschappenlijstje met vlees, anno 2014 staat groente op 1. Daar spelen wij op in", stelt algemeen directeur Aart van Haren. Ook is het volgens hem beter om brood later in de winkel te zetten, omdat die rekken tegen de avond vaak leeg zijn en het een slechte indruk geeft als klanten eerst lege rekken zien als ze de winkel binnenkomen.

 

De nieuwe winkelindeling zal de komende maanden getest worden in de vestiging aan de Van Ostadelaan in Alkmaar en in het filiaal in de Utrechtse wijk Terwijde, die vorige week geopend werd. In die nieuwe vestiging wordt ook gewerkt met grote banieren die de verschillende afdelingen moeten aanduiden. Dat is ook te vinden bij vestigingen van supermarktketen Dirk, waar Van Haren tot 1 juni van dit jaar werkte.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.