Nieuwste Marqt zet stappen naar verder verduurzamen | RetailDetail

Nieuwste Marqt zet stappen naar verder verduurzamen

Nieuwste Marqt zet stappen naar verder verduurzamen

Vandaag opent de veertiende vestiging van Marqt aan het Gelderlandplein in Amsterdam. Deze nieuwste winkel zet met de Koelkas en meer bioproducten stappen naar verder verduurzamen en bestaat grotendeels uit gebruikte materialen.

Koelkas bewaart groenten en fruit

De winkel besteedt veel aandacht aan minder gebruik van plastic en minder verspilling: zo bewaart de Koelkas duurzaam geteelde groenten en fruit zonder verpakking bij een temperatuur van 14°. Marqt breidt bovendien het assortiment aan dagelijkse biologische producten verder uit en vult het aanbod aan met producten als schone handzeep, douchegel en shampoo.

 

Ook introduceert de formule een lijn biologische 100% glutenvrije producten van Lisa's Choice, bestemd voor mensen met glutenintolerantie en -allergie. Eveneens nieuw zijn pindakaas Vanmax zonder suiker en gehard palmvet en Walter Abma's tomatenketchup van tomaten van Kwekerij Osdorp.

 

Bereiden in de winkel

Met nieuwe services richt Marqt zich op meer gemak en kwaliteit voor de klant: in de winkel wordt verse pasta gemaakt, vlees gesneden en vis gemarineerd en gebakken. Ook worden er kippen gegrild aan het spit en verse mosselen geschept in de gewenste hoeveelheid.

 

Marqt heeft in de winkel tevens een vaste Keet voor coffee, snacks, salads en sandwiches en er staat elke week een andere foodtruck - in de winkel - voor de lunch.

 

Marqt heeft de nieuwste locatie voor meer dan 75 procent opgebouwd uit gebruikte materialen, van de verlichting tot en met de meubels. “Dit is een nieuwe, grote stap in de juiste richting van dagelijkse boodschappen, met zorg voor mens, dier en milieu. Tegen eerlijke prijzen, voor iedereen", aldus oprichter Quirijn Bolle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.