Nijmegen krijgt een Jumbo Foodmarkt | RetailDetail

Nijmegen krijgt een Jumbo Foodmarkt

Nijmegen krijgt een Jumbo Foodmarkt

Supermarktketen Jumbo is van plan om een nieuwe Foodmarkt te openen in Nijmegen. Die moet komen in de kelder van het voormalige V&D-pand in het centrum van de stad. Het wordt de vierde Foodmarkt in Nederland.

 

Meerdere huurders

Het pand van V&D is ongeveer 16.000 vierkante meter groot, maar die ruimte zal niet volledig ingevuld worden door Jumbo. Een groot deel van de locatie is immers al verhuurd aan Topshelf, dat ook al een vestiging opende in de voormalige V&D in Arnhem, en ook La Place gaat er een restaurant openen. Momenteel is nog niet geweten hoeveel ruimte de Foodmarkt en La Place exact zullen innemen. Dat schrijft De Gelderlander.

 

IM Bouwfonds, de eigenaar van het pand, is bovendien nog in onderhandeling met enkele modeketens, die ook interesse tonen om zich te vestigen in het pand. Het hoopt die contracten op korte termijn rond te krijgen. Daarna is het nog wachten op de goedkeuring van de commissie Beeldkwaliteit in Nijmegen, die zijn fiat moet geven voor de veranderingen aan het gebouw, zoals de toevoeging van nieuwe ingangen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.