"Nog veel te winnen voor merk Albert Heijn"

"Nog veel te winnen voor merk Albert Heijn"
De nieuwe directeur marketing en format van Albert Heijn, Alfred Levi, ziet nog volop kansen voor de marktleider om in Nederland veel te winnen. Al is ook "de verovering van Europa" een ambitie.

Binnenlandse opportuniteiten

Dat zegt Levi in een interview met het reclamevakblad Adformatie. Hij stelt daarin dat "de verovering van Europa" een ambitie is, maar dat hij zich toch vooral op de Nederlandse markt gaat richten. "Het merk Albert Heijn in Nederland is nog lang niet uitgeput. De digitale ontwikkeling, e-commerce, er dienen zich tal van kansen aan. En hoe je dat bij elkaar houdt onder één merk is best een complex businessvraagstuk."

 

Ook ziet Levi een ontwikkeling bij consumenten waar AH op moet anticiperen. "De wereld zit niet stil. Je ziet dat consumenten het lastiger beginnen te krijgen, ook daar moet een bedrijf als Albert Heijn een antwoord op formuleren", zegt hij.

Harry Piekema

Vooralsnog zal er echter weinig veranderen aan de promotie van AH, waarin het karakter Harry Piekema een hoofdrol vertolkt. "Bij Albert Heijn en al haar bureaus zitten ongelofelijk capabele mensen. Ik ga me er natuurlijk wel een beetje mee bemoeien, maar ik denk dat de mensen die op dit moment de relaties met de bureaus onderhouden de primaire aanspreekpunten zijn en blijven. Ik vind Harry trouwens erg leuk, persoonlijk."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top