"Nog veel te winnen voor merk Albert Heijn"

"Nog veel te winnen voor merk Albert Heijn"
De nieuwe directeur marketing en format van Albert Heijn, Alfred Levi, ziet nog volop kansen voor de marktleider om in Nederland veel te winnen. Al is ook "de verovering van Europa" een ambitie.

Binnenlandse opportuniteiten

Dat zegt Levi in een interview met het reclamevakblad Adformatie. Hij stelt daarin dat "de verovering van Europa" een ambitie is, maar dat hij zich toch vooral op de Nederlandse markt gaat richten. "Het merk Albert Heijn in Nederland is nog lang niet uitgeput. De digitale ontwikkeling, e-commerce, er dienen zich tal van kansen aan. En hoe je dat bij elkaar houdt onder één merk is best een complex businessvraagstuk."

 

Ook ziet Levi een ontwikkeling bij consumenten waar AH op moet anticiperen. "De wereld zit niet stil. Je ziet dat consumenten het lastiger beginnen te krijgen, ook daar moet een bedrijf als Albert Heijn een antwoord op formuleren", zegt hij.

Harry Piekema

Vooralsnog zal er echter weinig veranderen aan de promotie van AH, waarin het karakter Harry Piekema een hoofdrol vertolkt. "Bij Albert Heijn en al haar bureaus zitten ongelofelijk capabele mensen. Ik ga me er natuurlijk wel een beetje mee bemoeien, maar ik denk dat de mensen die op dit moment de relaties met de bureaus onderhouden de primaire aanspreekpunten zijn en blijven. Ik vind Harry trouwens erg leuk, persoonlijk."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top