"Nog veel te winnen voor merk Albert Heijn" | RetailDetail

"Nog veel te winnen voor merk Albert Heijn"

"Nog veel te winnen voor merk Albert Heijn"
De nieuwe directeur marketing en format van Albert Heijn, Alfred Levi, ziet nog volop kansen voor de marktleider om in Nederland veel te winnen. Al is ook "de verovering van Europa" een ambitie.

Binnenlandse opportuniteiten

Dat zegt Levi in een interview met het reclamevakblad Adformatie. Hij stelt daarin dat "de verovering van Europa" een ambitie is, maar dat hij zich toch vooral op de Nederlandse markt gaat richten. "Het merk Albert Heijn in Nederland is nog lang niet uitgeput. De digitale ontwikkeling, e-commerce, er dienen zich tal van kansen aan. En hoe je dat bij elkaar houdt onder één merk is best een complex businessvraagstuk."

 

Ook ziet Levi een ontwikkeling bij consumenten waar AH op moet anticiperen. "De wereld zit niet stil. Je ziet dat consumenten het lastiger beginnen te krijgen, ook daar moet een bedrijf als Albert Heijn een antwoord op formuleren", zegt hij.

Harry Piekema

Vooralsnog zal er echter weinig veranderen aan de promotie van AH, waarin het karakter Harry Piekema een hoofdrol vertolkt. "Bij Albert Heijn en al haar bureaus zitten ongelofelijk capabele mensen. Ik ga me er natuurlijk wel een beetje mee bemoeien, maar ik denk dat de mensen die op dit moment de relaties met de bureaus onderhouden de primaire aanspreekpunten zijn en blijven. Ik vind Harry trouwens erg leuk, persoonlijk."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.