"Nog veel te winnen voor merk Albert Heijn" | RetailDetail

"Nog veel te winnen voor merk Albert Heijn"

"Nog veel te winnen voor merk Albert Heijn"
De nieuwe directeur marketing en format van Albert Heijn, Alfred Levi, ziet nog volop kansen voor de marktleider om in Nederland veel te winnen. Al is ook "de verovering van Europa" een ambitie.

Binnenlandse opportuniteiten

Dat zegt Levi in een interview met het reclamevakblad Adformatie. Hij stelt daarin dat "de verovering van Europa" een ambitie is, maar dat hij zich toch vooral op de Nederlandse markt gaat richten. "Het merk Albert Heijn in Nederland is nog lang niet uitgeput. De digitale ontwikkeling, e-commerce, er dienen zich tal van kansen aan. En hoe je dat bij elkaar houdt onder één merk is best een complex businessvraagstuk."

 

Ook ziet Levi een ontwikkeling bij consumenten waar AH op moet anticiperen. "De wereld zit niet stil. Je ziet dat consumenten het lastiger beginnen te krijgen, ook daar moet een bedrijf als Albert Heijn een antwoord op formuleren", zegt hij.

Harry Piekema

Vooralsnog zal er echter weinig veranderen aan de promotie van AH, waarin het karakter Harry Piekema een hoofdrol vertolkt. "Bij Albert Heijn en al haar bureaus zitten ongelofelijk capabele mensen. Ik ga me er natuurlijk wel een beetje mee bemoeien, maar ik denk dat de mensen die op dit moment de relaties met de bureaus onderhouden de primaire aanspreekpunten zijn en blijven. Ik vind Harry trouwens erg leuk, persoonlijk."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.