Noord-Amerikaanse verkoop stuwt Coca-Cola | RetailDetail

Noord-Amerikaanse verkoop stuwt Coca-Cola

Noord-Amerikaanse verkoop stuwt Coca-Cola

De Amerikaanse softdrinkreus Coca-Cola heeft betere resultaten dan verwacht kunnen voorleggen, dankzij een stijgende verkoop in Noord-Amerika in het vierde kwartaal.

Kosten besparen

Aangezien de omzet van Noord-Amerika goed is voor ongeveer de helft van de wereldwijde verkoop, zijn de behaalde resultaten erg belangrijk voor Coca-Cola. De voorgaande drie kwartalen was op die thuismarkt enkel sprake van een daling of een status quo, nu steeg de omzet met 2 procent naar 5,37 miljard dollar (meer dan vijf miljard euro). De stijging in omzet kwam er vooral omwille van een prijsstijging van gemiddeld vier procent. 

 

De totale omzet daalde dan wel met 1,5 procent naar 10,9 miljard dollar (9,6 miljard euro), toch was dat beter dan door analisten verwacht werd. Ook de winst was met 44 cent per aandeel hoger dan de verwachte 42 cent per aandeel.

 

Die goede resultaten zijn te danken aan de inspanning van CEO Muhtar Kent, die de kosten probeert te verlagen en inzet op de verkoop van dranken in de duurdere segmenten. Hij wil de jaarlijkse kosten met maar liefst 3 miljard dollar (2,65 miljard euro) terugdringen, om zo de tragere groei tegen te gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.