Omzet Coop groeit dankzij nieuwe winkels | RetailDetail

Omzet Coop groeit dankzij nieuwe winkels

Omzet Coop groeit dankzij nieuwe winkels

Supermarktketen Coop kende in 2013 een omzetstijging van zeven procent. Dat had het vooral te danken aan het openen van nieuwe filialen, want de consumentbestedingen lagen in de tweede helft van het jaar lager.

Marktaandeel gestegen

De netto-omzet van Coop groeide met 53 miljoen euro naar 832 miljoen euro dankzij 15 nieuwe winkelopeningen. Het totaal aantal filialen van Coop steeg zo naar 229 supermarkten en het marktaandeel steeg naar 2,9 procent. De consumentenomzet steeg dan weer met 7,5 procent naar 975 miljoen euro. "De omzetgroei is in de tweede helft van 2013 getemperd door lagere consumentenbestedingen, die in de hele supermarktenbranche zichtbaar waren", zegt de groep.

 

Het operationeel resultaat steeg van 35 miljoen euro naar 39 miljoen euro, terwijl het resultaat na belasting met 4 miljoen euro iets lager lag dan in 2012 (4,4 miljoen euro), omwille van hogere belastingdruk. "Het in 2012 gestarte investeringsprogramma waaronder de overname van 54 C1000 winkels, de keuze voor een nieuwe logistieke organisatie en een aanscherping van de prijs- en formulepositie bieden Coop de komende jaren een betere economische uitgangspositie", besluit Coop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.