Onrust rond distributiecentrum C1000 | RetailDetail

Onrust rond distributiecentrum C1000

Onrust rond distributiecentrum C1000

Vakbond FNV Bondgenoten komt in actie bij het distributiecentrum van C1000 in het Drentse Gieten. Samen met tachtig medewerkers wordt donderdag een petitie aangeboden aan het management om misstanden aan te kaarten. De werknemers voelen zich niet met voldoende respect behandeld door de werkgever.


C1000 herkent zich bij voorbaat niet in het geschetste beeld, maar zal de petitie wel in ontvangst nemen. De vakbond verwijt C1000 onder meer 'intimidatie en opruiend gedrag' en de verslechtering van arbeidsvoorwaarden en werktijden. Ook wordt er in het distributiecentrum volgens de bond onvoldoende open gecommuniceerd over het ziekteverzuimbeleid. In de petitie eisen de werknemers binnen veertien dagen een plan voor verbetering.

De acties komen op een pikant moment. Vorig jaar voerden de bonden actie bij de distributiecentra van Albert Heijn. Door de dreiging met acties rond de feestdagen werd daar toen een nieuw akkoord bereikt. Volgens C1000 houdt het bedrijf zich aan de cao en wordt op een aantal punten positief afgeweken van de collectieve afspraken. Toch wil het bedrijf het gesprek aangaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.