Ontevreden C1000-winkeliers willen zich organiseren | RetailDetail

Ontevreden C1000-winkeliers willen zich organiseren

Ontevreden C1000-winkeliers willen zich organiseren

Het rommelt nog altijd bij de ombouw van C1000-supermarkten naar de Jumbo-formule. Ontevreden ondernemers hebben plannen een eigen belangenorganisatie op te richten, los van de officiële ondernemersvereniging van C1000.

Serieuze omzetval na opening

Een groep anonieme C1000-ondernemers zit door de resultaten van eerder omgebouwde winkels niet te wachten op de ombouw. Onder meer door een serie spectaculaire acties is C1000 zelf op dit moment nog zeer succesvol. Jumbo werkt grotendeels met Every Day Low Pricing (EDLP), wat veel actiegerichte C1000-klanten niet goed bevalt.

 

Daardoor vallen de omzetten bij veel voormalige C1000's tegen, na een piek rond de opening. Omdat de kosten door hogere derving en meer personeel hoger uitvallen, gaat dit ten koste van het resultaat van de winkel. Intussen zijn er weliswaar al afspraken gemaakt over compensatie, maar dat zou voor een groep ondernemers onvoldoende zijn. Zij denken met een eigen belangenorganisatie meer uit het vuur te kunnen slepen. Jumbo is van plan de laatste C1000-supermarkt uiterlijk in de loop van 2015 om te bouwen naar de Jumbo-formule.

 

Jumbo maakt zich op dit moment nog niet zo veel zorgen over de groep dissidenten. "Jumbo is onder andere een duidelijke overgangsregeling overeengekomen met het bestuur. Daarnaast worden deze afspraken gedurende het traject beoordeeld en zo nodig bijgesteld. Ook is het nieuwe conditiestelsel met unanieme stemmen aangenomen door de leden van de Ondernemersvereniging Jumbo", zo laat woordvoerder Frank Haagsman aan Levensmiddelenkrant weten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.