Ontevreden C1000-winkeliers willen zich organiseren

Ontevreden C1000-winkeliers willen zich organiseren

Het rommelt nog altijd bij de ombouw van C1000-supermarkten naar de Jumbo-formule. Ontevreden ondernemers hebben plannen een eigen belangenorganisatie op te richten, los van de officiële ondernemersvereniging van C1000.

Serieuze omzetval na opening

Een groep anonieme C1000-ondernemers zit door de resultaten van eerder omgebouwde winkels niet te wachten op de ombouw. Onder meer door een serie spectaculaire acties is C1000 zelf op dit moment nog zeer succesvol. Jumbo werkt grotendeels met Every Day Low Pricing (EDLP), wat veel actiegerichte C1000-klanten niet goed bevalt.

 

Daardoor vallen de omzetten bij veel voormalige C1000's tegen, na een piek rond de opening. Omdat de kosten door hogere derving en meer personeel hoger uitvallen, gaat dit ten koste van het resultaat van de winkel. Intussen zijn er weliswaar al afspraken gemaakt over compensatie, maar dat zou voor een groep ondernemers onvoldoende zijn. Zij denken met een eigen belangenorganisatie meer uit het vuur te kunnen slepen. Jumbo is van plan de laatste C1000-supermarkt uiterlijk in de loop van 2015 om te bouwen naar de Jumbo-formule.

 

Jumbo maakt zich op dit moment nog niet zo veel zorgen over de groep dissidenten. "Jumbo is onder andere een duidelijke overgangsregeling overeengekomen met het bestuur. Daarnaast worden deze afspraken gedurende het traject beoordeeld en zo nodig bijgesteld. Ook is het nieuwe conditiestelsel met unanieme stemmen aangenomen door de leden van de Ondernemersvereniging Jumbo", zo laat woordvoerder Frank Haagsman aan Levensmiddelenkrant weten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top