Ook Fresh Food Friends verlaat Markthal | RetailDetail

Ook Fresh Food Friends verlaat Markthal

 Ook Fresh Food Friends verlaat Markthal

Ook Fresh Food Friends verlaat de Markthal Rotterdam. Tegenvallende resultaten nekken de samenwerking van versspecialisten Schmidt Zeevis, horecaslager Meat Fresh Food Friends en Treuren Wild & Gevogelte.

Een reeks afhakers

Een gezonde exploitatie van de verswinkel met terras bleek niet mogelijk, stelt eigenaar Pascal Martens in ad.nl. "Het afbrokkelen van de versbeleving in de Markthal heeft teveel invloed gehad op de onderneming", zegt hij. "In de afgelopen 2,5 jaar heb ik gemerkt dat steeds meer Rotterdammers de Markthal links laten liggen."

 

Fresh FoodFriends is een volgende in de reeks versondernemers die de locatie inmiddels vaarwel zegden. Onlangs sloot de Wereld van Smaak, een ander beeldbepalend concept in de Markthal, nadat het door de rechtbank failliet werd verklaard.

 

Ook wereldwijde prijzen en nieuwkomers

De locatie aan de Binnenrotte hartje Rotterdam mag te kampen hebben met een reeks tegenvallers, internationaal gooit het concept hoge ogen en ontving het meerdere prestigeuze prijzen. Zo viel de Markthal, architectonisch zeker een hoogstandje, enkele weken geleden in Las Vegas nog in de prijzen met de titel 's werelds beste winkelcentrum.

 

Ook zijn er regelmatig nieuwkomers die een van de bijna honderd units in de Markthal betrekken. Zo startte een maand geleden de Pindakaaswinkel en op 1 juni begon delicatessenwinkel Ibericus met Spaanse specialiteiten. Binnenkort starten er ook nog Madame Cocos, Momade Cupcakes en het Kroketloket.

 

Toch haakten in de afgelopen tweeënhalf jaar met name de versdetaillisten af. Oorzaak: vooral tegenvallende resultaten. Hieronder waren verscheidene gespecialiseerde versspeciaalzaken die bijzondere versproducten onder de aandacht brachten. Ondernemers uitten vorig jaar hun bezorgdheid over het concept. Jaarlijks bezoeken maar liefst negen miljoen mensen de Markthal, maar dat zijn vooral dagjesmensen en toeristen die wel komen kijken en wat eten, maar nauwelijks boodschappen doen.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.