PepsiCo gaat elitewater 'Om' lanceren | RetailDetail

PepsiCo gaat elitewater 'Om' lanceren

PepsiCo gaat elitewater 'Om' lanceren

De Amerikaanse drankenproducent PepsiCo wil volgend jaar een nieuw merk van duurder flessenwater op de markt brengen om de concurrentie aan te gaan met het 'premium' Smartwater van eeuwige rivaal Coca-Cola. Het nieuwe product zal Om heten en PepsiCo vooral een hogere marge bezorgen.

Aantrekkelijke premiummarkt aanvallen

De Amerikaanse groep is vandaag reeds actief in de watermarkt met Aquafina, dat zich richt op de brede middenmoot van de markt, maar daar zijn de prijzen en de marges minder aantrekkelijk. Een premiummerk als Evian of Perrier heeft het echter niet in portefeuille.

 

De premiummarkt is nochtans zeer aantrekkelijk: volgens het Amerikaanse onderzoeksinstituut Symphony IRI groeit de VS-markt van de bruisende en niet-bruisende elitewaters met 8,6% in volume en 10,6% in omzet. Daarbij komt nog bij dat de druk op de klassieke gesuikerde frisdranken steeds groter wordt. De strijd tegen obesitas blijkt nu ook in de VS te worden opgevoerd en veel consumenten schakelen (deels) over op andere dranken.

 

Het rivaliserende Smartwater van Coca-Cola kende volgens Beverage Digest, dat het nieuws over de intrede van PepsiCo op de markt van de premiumwaters bracht, tijdens de eerste helft van 2013 een verkoopgroei van 16% in vergelijking met vorig jaar.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.