PepsiCo gaat elitewater 'Om' lanceren | RetailDetail

PepsiCo gaat elitewater 'Om' lanceren

PepsiCo gaat elitewater 'Om' lanceren

De Amerikaanse drankenproducent PepsiCo wil volgend jaar een nieuw merk van duurder flessenwater op de markt brengen om de concurrentie aan te gaan met het 'premium' Smartwater van eeuwige rivaal Coca-Cola. Het nieuwe product zal Om heten en PepsiCo vooral een hogere marge bezorgen.

Aantrekkelijke premiummarkt aanvallen

De Amerikaanse groep is vandaag reeds actief in de watermarkt met Aquafina, dat zich richt op de brede middenmoot van de markt, maar daar zijn de prijzen en de marges minder aantrekkelijk. Een premiummerk als Evian of Perrier heeft het echter niet in portefeuille.

 

De premiummarkt is nochtans zeer aantrekkelijk: volgens het Amerikaanse onderzoeksinstituut Symphony IRI groeit de VS-markt van de bruisende en niet-bruisende elitewaters met 8,6% in volume en 10,6% in omzet. Daarbij komt nog bij dat de druk op de klassieke gesuikerde frisdranken steeds groter wordt. De strijd tegen obesitas blijkt nu ook in de VS te worden opgevoerd en veel consumenten schakelen (deels) over op andere dranken.

 

Het rivaliserende Smartwater van Coca-Cola kende volgens Beverage Digest, dat het nieuws over de intrede van PepsiCo op de markt van de premiumwaters bracht, tijdens de eerste helft van 2013 een verkoopgroei van 16% in vergelijking met vorig jaar.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.