Picnic in april naar zeven nieuwe steden | RetailDetail

Picnic in april naar zeven nieuwe steden

Picnic in april naar zeven nieuwe steden

Online supermarkt Picnic blijft werk maken van expansie: in april gaat het in één klap zeven nieuwe steden toevoegen. Dan gaat de boodschappendienst ook klanten in Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn bedienen.

 

Groen imago

De bedoeling van Picnic is om dit jaar in tien tot vijftien nieuwe steden van start te gaan. Volgens medeoprichter Joris Beckers bedient Picnic momenteel al 25.000 klanten. Daar gaan er binnenkort dus een heel pak bijkomen.

 

Picnic verloochent daarbij wel zijn groene imago niet. Zo blijft het boodschappen leveren met elektrische wagens. “Wij zijn hierdoor groener dan wanneer klanten met de auto hun boodschappen doen bij de traditionele supermarkt. Ook voorkomen wij voedselverspilling: supermarkten gooien gebakken brood dat niet verkocht wordt weg, wij leveren op maat”, zegt Beckers aan het FD.

 

Ondanks de sterke expansie zit Picnic nog steeds in een vrij kleine markt. Zo zou momenteel slechts 1,6 procent van de dagelijkse bestedingen aan boodschappen in de Randstad via webwinkels gebeuren. Dat is wel al een forse groei sinds 2011, toen dat nog maar de helft was. In Amersfoort, waar Picnic actief is, is dat zelfs al 3,4 procent ten opzichte van 0,7 procent in 2011.

 

Begin dit jaar maakte Picnic nog enkele cijfers bekend, die de enorme groei van het bedrijf moesten aantonen. Zo steeg het klantenbestand met 450 procent en het aantal orders met maar liefst 1.152 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.