Plus-ondernemer Geert Benders lanceert “Fooddrome”

Plus-ondernemer Geert Benders lanceert “Fooddrome”

Geert Benders, Plus-ondernemer en ooit de beste zelfstandige ondernemer in de Nederlandse levensmiddelenbranche, opent in juni volgend jaar zijn nieuwste concept: Fooddrome. Het moet een voedingswalhalla worden van 7.500 vierkante meter groot en waarin retail, horeca, educatie en recreatie gecombineerd worden. Supermarktketen Plus stapt mee in het avontuur.

“Vers-foodpaleis” in Venlo

Het was in 2007 dat Geert Benders verkozen werd tot beste zelfstandige ondernemer in de levensmiddelenbranche van Nederland. Hij is ondertussen al meer dan 25 jaar franchisenemer van een Plus-supermarkt in Venlo. Nu komt hij met een volledig nieuw concept waar hij al zijn ondernemerstalenten in kwijt kan: Fooddrome.

 

Fooddrome moet een paradijs van verse voeding worden waar consumenten een volledig supermarktaanbod, maar vooral veel lokale producten kunnen kopen. Vergelijkbaar met Jumbo’s nieuwe Foodmarkt kan men de producten er ook laten bereiden door koks. Voor wie de honger te groot is, kan alles meteen ter plaatse verorberd worden.

 

Partnerships

Dat Plus vertrouwen heeft in het idee van haar franchisenemer blijkt uit het partnership dat beide partijen voor dit project aangingen. Er werd een stichting in het leven geroepen waarin Fooddrome, dat trouwens eigendom blijft van Benders, werd ondergebracht en waar zowel Benders als Sjaak de Korte van Plus in zetelen.

 

Maar niet alleen Plus is partner. Kleinschalige leveranciers krijgen in Fooddrome de kans en een plekje om hun producten te testen en zelf aan de man te brengen. Indien ze succesvol zijn, kunnen ze zelfs meteen doorgroeien naar de Plus-supermarkt.

 

Educatief project

Fooddrome wil echter nog een bijkomende, educatieve rol gaan vervullen. Er zal in de toekomst worden samengewerkt met universiteiten en hogescholen die ter plaatse onderzoek zullen voeren. En er wordt ook aan de voedingsgewoonten van de allerkleinsten gedacht. Daarvoor zal de Fooddrome samenwerken met de bestaande “Kids University for Cooking” met het oog op een verbetering van het eetpatroon bij kinderen.

 

Kwaliteit en beleving vooropMet zijn nieuwe concept wil Geert Benders de traditionele supermarkt naar eigen zeggen een andere missie meegeven. Kwaliteit en beleving moeten opnieuw bovenaan de prioriteitenlijst komen te staan en het gamma gestandaardiseerde producten moet meer aangevuld worden met kwalitatieve, pure producten, en dan nog liefst van eigen bodem.

 

Fooddrome opent half juni 2014 de deuren. Het concept zal worden ondergebracht in het Villa Flora-gebouw dat vorig jaar net buiten Venlo werd neergezet naar aanleiding van de Floriade.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top