PLUS wil "nog groener worden in 2014" | RetailDetail

PLUS wil "nog groener worden in 2014"

PLUS wil "nog groener worden in 2014"

Supermarktketen Plus maakt er werk van om alle producten 100 procent verantwoord te maken. De keten heeft zich dan ook tot doel gesteld om de "duurzaamste keten van Nederland" te blijven.

Duurzaam rundsvlees

Zo wil Plus in 2014 zijn aardappelen, groenten en fruit nog duurzamer maken door aandacht te besteden aan gewasbescherming, kunstmest en energieverbruik in kassen. Ook bij rundvlees wil het bedrijf nog duurzamer werken.

 

"Ondernemen is af en toe dingen gewoon doen. De wereld wordt niet beter van verantwoord-beleid dat alleen op papier en uit richtlijnen bestaat. PLUS gelooft dat je verantwoord zichtbaar moet maken voor de klant, maar niet ten koste van alles", zegt Arie van Doesburg, verantwoordelijk voor de verduurzaming van het assortiment bij PLUS.

 

PLUS heeft sinds 2010, toen alle bananen fairtrade werden, al heel wat producten voorzien van een duurzaam randje. Zo is ook alle koffie en thee van het huismerk fairtrade en voegde PLUS vorig jaar ook nog een aantal duurzame wijnen toe aan het assortiment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.