Poiesz plant afhaalpunten bij alle winkels | RetailDetail

Poiesz plant afhaalpunten bij alle winkels

Poiesz plant afhaalpunten bij alle winkels

Supermarktketen Poiesz gaat bij al zijn winkels afhaalpunten bouwen, waar klanten online bestelde boodschappen kunnen ophalen. Voorlopig is er enkel nog maar sprake van afhalen: de keten gaat dus niet aan huis leveren.

"Geen voortrekkersrol"

"Poiesz hoeft hierin geen voortrekkersrol te hebben, laat dat maar aan de grotere spelers over, in plaats van ons 1 procent marktaandeel. Aan de andere kant leven we ook niet op de maan. Bij elke winkel die we verbouwen, reserveren we ruimte waar we in de toekomst boodschappen kunnen klaarzetten en afrekenen met de klant", zegt commercieel directeur Rob Terstappen.

 

Voorlopig ziet de keten niet onmiddellijk reden om de online verkoop versneld uit te rollen: boodschappen die online besteld worden, worden steevast in de winkels zelf klaargemaakt. Aparte distributiecentra zijn dan ook niet aan de orde.

 

Poiesz is momenteel druk bezig met de ombouw van al zijn supermarkten naar het nieuwe concept Puur Poiesz 2.0. Daarin wordt dus ook rekening gehouden met online verkoop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.