Klant kan ook via sms bestellen bij Domino’s Pizza | RetailDetail

Primeur: via sms bestellen bij Domino's Pizza

Primeur: via sms bestellen bij Domino's Pizza

Nederlandse klanten kunnen sinds deze week ook via sms bij Domino's Pizza bestellen. De formule werkt al met deze bestelfunctie in de Verenigde Staten en Australië.

Vervolg bestelgemak Pizza Tracker

De pizzaformule zegt met de nieuwe bestelfunctie tegemoet te komen aan gebruiksvriendelijkheid en gemak: "We hebben bewust gekozen voor bestellen per sms omdat we een zo breed mogelijk publiek willen aanspreken en hierdoor ook klanten zonder smartphone kunnen bestellen", ziet ceo André ten Wolde van Domino’s Pizza Nederland en België. Domino’s zegt in Nederland het eerste (bezorg)restaurant te zijn dat een dergelijke functionaliteit aan de klanten aanbiedt.

 

Het nieuwe bestelsysteem is een vervolg op de Pizza Tracker, waarmee Domino’s Pizza naar eigen zeggen eveneens de eerste in Nederland was. Dit systeem laat de klant toe het leverproces van zijn pizza op de voet te volgen. Daarnaast kunnen klanten hun pizza online personaliseren met de beschikbare ingrediënten. Door dit bestelgemak wordt nu al meer dan 85% van de bezorgbestellingen bij Domino’s online geplaatst.

 

Ook op andere vlakken innoveert Domino's: de formule ontwikkelde eerder een zelfrijdende robot die pizza’s bezorgt. Daarnaast maakt de keten in Australië gebruik van satellietbeelden om de klanten te volgen: wanneer de klant de winkel nadert kan er tot het laatste moment worden gewacht om de pizza in de oven te schuiven en de klant een verse pizza aan te bieden. Domino’s Pizza telt op het moment 195 filialen in Nederland. De nieuwste vestiging opende begin deze maand in Oss.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.