Klant kan ook via sms bestellen bij Domino’s Pizza | RetailDetail

Primeur: via sms bestellen bij Domino's Pizza

Primeur: via sms bestellen bij Domino's Pizza

Nederlandse klanten kunnen sinds deze week ook via sms bij Domino's Pizza bestellen. De formule werkt al met deze bestelfunctie in de Verenigde Staten en Australië.

Vervolg bestelgemak Pizza Tracker

De pizzaformule zegt met de nieuwe bestelfunctie tegemoet te komen aan gebruiksvriendelijkheid en gemak: "We hebben bewust gekozen voor bestellen per sms omdat we een zo breed mogelijk publiek willen aanspreken en hierdoor ook klanten zonder smartphone kunnen bestellen", ziet ceo André ten Wolde van Domino’s Pizza Nederland en België. Domino’s zegt in Nederland het eerste (bezorg)restaurant te zijn dat een dergelijke functionaliteit aan de klanten aanbiedt.

 

Het nieuwe bestelsysteem is een vervolg op de Pizza Tracker, waarmee Domino’s Pizza naar eigen zeggen eveneens de eerste in Nederland was. Dit systeem laat de klant toe het leverproces van zijn pizza op de voet te volgen. Daarnaast kunnen klanten hun pizza online personaliseren met de beschikbare ingrediënten. Door dit bestelgemak wordt nu al meer dan 85% van de bezorgbestellingen bij Domino’s online geplaatst.

 

Ook op andere vlakken innoveert Domino's: de formule ontwikkelde eerder een zelfrijdende robot die pizza’s bezorgt. Daarnaast maakt de keten in Australië gebruik van satellietbeelden om de klanten te volgen: wanneer de klant de winkel nadert kan er tot het laatste moment worden gewacht om de pizza in de oven te schuiven en de klant een verse pizza aan te bieden. Domino’s Pizza telt op het moment 195 filialen in Nederland. De nieuwste vestiging opende begin deze maand in Oss.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.