Rechter streeft naar snelle uitspraak zaak Veghel en Sligro | RetailDetail

Rechter streeft naar snelle uitspraak zaak Veghel en Sligro

Rechter streeft naar snelle uitspraak zaak Veghel en Sligro

De rechtbank wil binnen zes weken al uitspraak doen in de zaak die Sligro heeft aangespannen tegen de gemeente Veghel. Sligro wil dat de gemeente zijn vergunning voor de bouw van een extra grote Jumbo-vestiging vernietigt.

Rechtszaak tegen mega-Jumbo

Oorzaak van het conflict is dat Sligro vindt dat de gemeente Veghel onterecht een vergunning heeft verleend voor het openen van een grote Jumbo-vestiging in de Noord-Brabantse plaats. Sligo, die net als Jumbo zijn roots heeft in Veghel, vreest dat de infrastructuur door de komst van de nieuwe mega-supermarkt overbelast raakt. Bovendien beconcurreert de nieuwe vestiging andere bedrijven weg, meent de groothandel.

 

De zaak diende deze week in de rechtbank in Den Bosch. De advocaat van de gemeente zei na afloop dat het Sligro niet te doen is om de toenemende concurrentie, maar om de eigen groothandelsactiviteiten - waar de kernmarkt van het bedrijf ligt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.