Sligro bouwt distributiecentrum in Venray | RetailDetail

Sligro bouwt distributiecentrum in Venray

Sligro bouwt distributiecentrum in Venray

Horecagroothandel Sligro Food Group gaat op bedrijventerrein De Blakt in Venray, direct aan de A73,  een nieuw distributiecentrum bouwen. Het magazijn moet in september 2013 klaar zijn en dan sluiten de distributiecentra van Sligro in Maastricht en Haps.

De Blakt in Venray

Sligro heeft op De Blakt in Venray drie hectare grond gekocht van vastgoedondernemer Harry Maessen, waarop een distributiecentrum wordt gebouwd van 16.500 m². De horecagroothandel kan het pand desgewenst in een later stadium met nog eens 4.000 m² uitbreiden. 

 

Er gaan 200 mensen werken, waarvan wellicht een meerderheid uit de distributiecentra in Haps en Maastricht zal komen. In dagblad de Limburger laat woordvoerder Wilco Jansen van Sligro immers weten dat werknemers van die twee te sluiten vestigingen in Venray aan de slag kunnen.

 

Sligro Bezorggroothandel

Het nieuwe distributiecentrum wordt ingezet voor de zogenaamde Sligro Bezorggroothandel, bedoeld voor Limburgse en Brabantse klanten die frequent bestellen of via het internet kopen. De twee bezorggroothandels van Haps en Maastricht verdwijnen, omdat de activiteiten van Sligro toenemen en de bestaande vestigingen niet konden worden uitgebreid.

 

Daarom is er voor de nieuwe vestiging gekozen voor een centrale plek binnen het verzorgingsgebied met voldoende ruimte en een goede ontsluiting. In Maastricht wordt in 2013 een volledig nieuwe, grotere zelfbedieningsgroothandel gebouwd, die de huidige vestiging moet gaan vervangen.

 

Venray blij met komst Sligro

Wethouder Jan Loonen van Venray is in zijn nopjes met de komst van nóg een grote naam naar zijn gemeente: dit jaar verwelkomde de Noord-Limburgse gemeente ook al Microsoft en Philips. Vastgoedondernemer Harry Maessen, die het merendeel van de grond in bezit heeft van De Blakt, zegt dat hij in onderhandeling is met nóg een bedrijf dat zich op het bedrijventerrein wil vestigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.