Sligro bouwt distributiecentrum in Venray

Sligro bouwt distributiecentrum in Venray

Horecagroothandel Sligro Food Group gaat op bedrijventerrein De Blakt in Venray, direct aan de A73,  een nieuw distributiecentrum bouwen. Het magazijn moet in september 2013 klaar zijn en dan sluiten de distributiecentra van Sligro in Maastricht en Haps.

De Blakt in Venray

Sligro heeft op De Blakt in Venray drie hectare grond gekocht van vastgoedondernemer Harry Maessen, waarop een distributiecentrum wordt gebouwd van 16.500 m². De horecagroothandel kan het pand desgewenst in een later stadium met nog eens 4.000 m² uitbreiden. 

 

Er gaan 200 mensen werken, waarvan wellicht een meerderheid uit de distributiecentra in Haps en Maastricht zal komen. In dagblad de Limburger laat woordvoerder Wilco Jansen van Sligro immers weten dat werknemers van die twee te sluiten vestigingen in Venray aan de slag kunnen.

 

Sligro Bezorggroothandel

Het nieuwe distributiecentrum wordt ingezet voor de zogenaamde Sligro Bezorggroothandel, bedoeld voor Limburgse en Brabantse klanten die frequent bestellen of via het internet kopen. De twee bezorggroothandels van Haps en Maastricht verdwijnen, omdat de activiteiten van Sligro toenemen en de bestaande vestigingen niet konden worden uitgebreid.

 

Daarom is er voor de nieuwe vestiging gekozen voor een centrale plek binnen het verzorgingsgebied met voldoende ruimte en een goede ontsluiting. In Maastricht wordt in 2013 een volledig nieuwe, grotere zelfbedieningsgroothandel gebouwd, die de huidige vestiging moet gaan vervangen.

 

Venray blij met komst Sligro

Wethouder Jan Loonen van Venray is in zijn nopjes met de komst van nóg een grote naam naar zijn gemeente: dit jaar verwelkomde de Noord-Limburgse gemeente ook al Microsoft en Philips. Vastgoedondernemer Harry Maessen, die het merendeel van de grond in bezit heeft van De Blakt, zegt dat hij in onderhandeling is met nóg een bedrijf dat zich op het bedrijventerrein wil vestigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top