Sligro koopt concurrent Van Oers | RetailDetail

Sligro koopt concurrent Van Oers

Sligro koopt concurrent Van Oers

Sligro Food Group neemt de groothandelsactiviteiten van de Van Oers Groep over voor een niet nader genoemd bedrag. De bedrijven van de Boxtelse groep worden niet gekocht.

Omzet van tachtig miljoen

Het gaat om de activiteiten die nu nog deel uitmaken van Van Oers Holding, Van Oers Grootverbruik en Van Oers Logistiek, die naar verwachting dit jaar goed zijn voor een omzet van tachtig miljoen euro en werk bieden aan 110 mensen. De groep werd in 1958 opgericht en is onder meer fabrikant van snacks, salades en kant-en-klare broodjes. Daarnaast is het bedrijf leverancier van de restauraties op de Nederlandse stations.

 

Door de overname, die nog moet worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten, neemt het marktaandeel van Sligro op de foodservicemarkt toe tot 21 procent. Sligro hoopt de transactie rond de jaarwisseling te kunnen afronden. Vanaf 2014 moet Van Oers dan gaan bijdragen aan de winst per aandeel van Sligro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.