Sligro krijgt primeur met Westvleteren | RetailDetail

Sligro krijgt primeur met Westvleteren

Sligro krijgt primeur met Westvleteren
De Nederlandse zelfbedieningsgroothandels van Sligro gaan eenmalig exclusief het "beste bier ter wereld" Westvleteren XII verkopen. De verkoop moet bijdragen aan de financiering van de verbouwing van de Sint-Sixtusabdij van Westvleteren.

Lessen getrokken uit bestorming Colruyts

Net zoals alle trappistenbieren wordt Westvleteren gebrouwen binnen de abdij, die normaal ook als enige het bijzondere bier verkoopt. Om de verbouwing te financieren wordt daar echter een tweemalige uitzondering op gemaakt. Vorig jaar mocht de Belgische supermarktketen Colruyt als eerste retailer al aan de slag met 93.000 "bouwsteendozen" van elk zes flesjes. De verkoop daarvan was een groot succes, met lange wachtrijen.

 

Sligro heeft daaruit geleerd en legt het bier niet in het schap, maar biedt klanten de kans om tot 2 april online in te tekenen voor een bouwsteendoos. In totaal zijn er 7500 dozen beschikbaar voor klanten. Een pakket met zes flesjes Westvleteren XII (de échte Westvleteren 12, maar dan in een speciaal flesje) en twee glazen gaat 27,5 euro kosten -  2,5 euro meer dan vorig jaar bij Colruyt. Klanten kunnen maar inschrijven voor één pakket en bij overintekening wordt er geloot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.