Sligro krijgt primeur met Westvleteren | RetailDetail

Sligro krijgt primeur met Westvleteren

Sligro krijgt primeur met Westvleteren
De Nederlandse zelfbedieningsgroothandels van Sligro gaan eenmalig exclusief het "beste bier ter wereld" Westvleteren XII verkopen. De verkoop moet bijdragen aan de financiering van de verbouwing van de Sint-Sixtusabdij van Westvleteren.

Lessen getrokken uit bestorming Colruyts

Net zoals alle trappistenbieren wordt Westvleteren gebrouwen binnen de abdij, die normaal ook als enige het bijzondere bier verkoopt. Om de verbouwing te financieren wordt daar echter een tweemalige uitzondering op gemaakt. Vorig jaar mocht de Belgische supermarktketen Colruyt als eerste retailer al aan de slag met 93.000 "bouwsteendozen" van elk zes flesjes. De verkoop daarvan was een groot succes, met lange wachtrijen.

 

Sligro heeft daaruit geleerd en legt het bier niet in het schap, maar biedt klanten de kans om tot 2 april online in te tekenen voor een bouwsteendoos. In totaal zijn er 7500 dozen beschikbaar voor klanten. Een pakket met zes flesjes Westvleteren XII (de échte Westvleteren 12, maar dan in een speciaal flesje) en twee glazen gaat 27,5 euro kosten -  2,5 euro meer dan vorig jaar bij Colruyt. Klanten kunnen maar inschrijven voor één pakket en bij overintekening wordt er geloot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.