Sligro opent afhaalpunten zonder personeel | RetailDetail

Sligro opent afhaalpunten zonder personeel

Sligro opent afhaalpunten zonder personeel

De afhaalpunten van Superdirect.com, waar Sligro recent sterk in heeft geïnvesteerd, gaan sterk verschillen van die van Albert Heijn. Terwijl bestellingen bij het AH Pick Up Point door werknemers naar de auto worden gebracht, gaat Superdirect.com zonder personeel werken.

Superdirect werkt met "technische oplossingen"

Bij de presentatie van de jaarcijfers van Sligro Food Group gaf topman Koen Slippens summiere informatie over hoe Superdirect.com, de start-up waarin het beursgenoteerde Sligro een belang heeft genomen, gaat werken. Details wilde hij verder niet geven, maar het lijkt waarschijnlijk dat de dienst met behulp van kluisjes gaat werken. "Wij geloven in de technische oplossingen", aldus Koen Slippens tijdens de presentatie.

 

Sligro presteert beter dan verwacht

De winst van supermarkt- en groothandelsketen Sligro is vorig jaar uitgekomen op zeventig miljoen euro. Dat is hoger dan de verwachting van 65 miljoen euro die het bedrijf eerder uitsprak. De winst is wel elf procent lager dan in het jaar ervoor. Het bedrijf meldde eerder deze maand al dat de omzet vorig jaar met 1,9 procent is gestegen tot 2,47 miljard euro. Het bruto bedrijfsresultaat (ebitda) daalde met bijna tien procent naar 144 miljoen euro.

 

Het bedrijf maakte ook de plannen bekend voor de supermarkttak Emté: het rendement van deze formule moet flink omhoog. Daarvoor gaat Sligro werken aan de naamsbekendheid, het prijsimago en de kosten. Het aantal loyale klanten kan ook omhoog, maar de plannen om dit te verbeteren zijn nog vaag. De onderneming wil in de komende drie jaar de winstmarge verhogen van 1,4 procent nu naar 2,5 tot 3 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.