Sligro opent afhaalpunten zonder personeel

Sligro opent afhaalpunten zonder personeel

De afhaalpunten van Superdirect.com, waar Sligro recent sterk in heeft geïnvesteerd, gaan sterk verschillen van die van Albert Heijn. Terwijl bestellingen bij het AH Pick Up Point door werknemers naar de auto worden gebracht, gaat Superdirect.com zonder personeel werken.

Superdirect werkt met "technische oplossingen"

Bij de presentatie van de jaarcijfers van Sligro Food Group gaf topman Koen Slippens summiere informatie over hoe Superdirect.com, de start-up waarin het beursgenoteerde Sligro een belang heeft genomen, gaat werken. Details wilde hij verder niet geven, maar het lijkt waarschijnlijk dat de dienst met behulp van kluisjes gaat werken. "Wij geloven in de technische oplossingen", aldus Koen Slippens tijdens de presentatie.

 

Sligro presteert beter dan verwacht

De winst van supermarkt- en groothandelsketen Sligro is vorig jaar uitgekomen op zeventig miljoen euro. Dat is hoger dan de verwachting van 65 miljoen euro die het bedrijf eerder uitsprak. De winst is wel elf procent lager dan in het jaar ervoor. Het bedrijf meldde eerder deze maand al dat de omzet vorig jaar met 1,9 procent is gestegen tot 2,47 miljard euro. Het bruto bedrijfsresultaat (ebitda) daalde met bijna tien procent naar 144 miljoen euro.

 

Het bedrijf maakte ook de plannen bekend voor de supermarkttak Emté: het rendement van deze formule moet flink omhoog. Daarvoor gaat Sligro werken aan de naamsbekendheid, het prijsimago en de kosten. Het aantal loyale klanten kan ook omhoog, maar de plannen om dit te verbeteren zijn nog vaag. De onderneming wil in de komende drie jaar de winstmarge verhogen van 1,4 procent nu naar 2,5 tot 3 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top