Sligro opent afhaalpunten zonder personeel | RetailDetail

Sligro opent afhaalpunten zonder personeel

Sligro opent afhaalpunten zonder personeel

De afhaalpunten van Superdirect.com, waar Sligro recent sterk in heeft geïnvesteerd, gaan sterk verschillen van die van Albert Heijn. Terwijl bestellingen bij het AH Pick Up Point door werknemers naar de auto worden gebracht, gaat Superdirect.com zonder personeel werken.

Superdirect werkt met "technische oplossingen"

Bij de presentatie van de jaarcijfers van Sligro Food Group gaf topman Koen Slippens summiere informatie over hoe Superdirect.com, de start-up waarin het beursgenoteerde Sligro een belang heeft genomen, gaat werken. Details wilde hij verder niet geven, maar het lijkt waarschijnlijk dat de dienst met behulp van kluisjes gaat werken. "Wij geloven in de technische oplossingen", aldus Koen Slippens tijdens de presentatie.

 

Sligro presteert beter dan verwacht

De winst van supermarkt- en groothandelsketen Sligro is vorig jaar uitgekomen op zeventig miljoen euro. Dat is hoger dan de verwachting van 65 miljoen euro die het bedrijf eerder uitsprak. De winst is wel elf procent lager dan in het jaar ervoor. Het bedrijf meldde eerder deze maand al dat de omzet vorig jaar met 1,9 procent is gestegen tot 2,47 miljard euro. Het bruto bedrijfsresultaat (ebitda) daalde met bijna tien procent naar 144 miljoen euro.

 

Het bedrijf maakte ook de plannen bekend voor de supermarkttak Emté: het rendement van deze formule moet flink omhoog. Daarvoor gaat Sligro werken aan de naamsbekendheid, het prijsimago en de kosten. Het aantal loyale klanten kan ook omhoog, maar de plannen om dit te verbeteren zijn nog vaag. De onderneming wil in de komende drie jaar de winstmarge verhogen van 1,4 procent nu naar 2,5 tot 3 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top