Sligro opent afhaalpunten zonder personeel | RetailDetail

Sligro opent afhaalpunten zonder personeel

Sligro opent afhaalpunten zonder personeel

De afhaalpunten van Superdirect.com, waar Sligro recent sterk in heeft geïnvesteerd, gaan sterk verschillen van die van Albert Heijn. Terwijl bestellingen bij het AH Pick Up Point door werknemers naar de auto worden gebracht, gaat Superdirect.com zonder personeel werken.

Superdirect werkt met "technische oplossingen"

Bij de presentatie van de jaarcijfers van Sligro Food Group gaf topman Koen Slippens summiere informatie over hoe Superdirect.com, de start-up waarin het beursgenoteerde Sligro een belang heeft genomen, gaat werken. Details wilde hij verder niet geven, maar het lijkt waarschijnlijk dat de dienst met behulp van kluisjes gaat werken. "Wij geloven in de technische oplossingen", aldus Koen Slippens tijdens de presentatie.

 

Sligro presteert beter dan verwacht

De winst van supermarkt- en groothandelsketen Sligro is vorig jaar uitgekomen op zeventig miljoen euro. Dat is hoger dan de verwachting van 65 miljoen euro die het bedrijf eerder uitsprak. De winst is wel elf procent lager dan in het jaar ervoor. Het bedrijf meldde eerder deze maand al dat de omzet vorig jaar met 1,9 procent is gestegen tot 2,47 miljard euro. Het bruto bedrijfsresultaat (ebitda) daalde met bijna tien procent naar 144 miljoen euro.

 

Het bedrijf maakte ook de plannen bekend voor de supermarkttak Emté: het rendement van deze formule moet flink omhoog. Daarvoor gaat Sligro werken aan de naamsbekendheid, het prijsimago en de kosten. Het aantal loyale klanten kan ook omhoog, maar de plannen om dit te verbeteren zijn nog vaag. De onderneming wil in de komende drie jaar de winstmarge verhogen van 1,4 procent nu naar 2,5 tot 3 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.