Sligro ziet omzet met 2 procent toenemen | RetailDetail

Sligro ziet omzet met 2 procent toenemen

Sligro ziet omzet met 2 procent toenemen

De Sligro Food Groep groeide afgelopen jaar met zowel de groothandels- als de supermarktactiviteiten. In totaal nam de omzet van het beursgenoteerde concern uit Veghel met bijna twee procent toe.

Zowel jaaromzet als kwartaalomzet gegroeid

In 2012 kwam de omzet uit op 2,5 miljard euro, tegen 2,4 miljard euro in 2011 (+1,9%). Aan die omzet droeg groothandelsdivisie Foodservice 1,6 miljard euro bij en supermarktdivisie Foodretail 833 miljoen euro. Beide segmenten lieten daarmee een stijging zien tegenover 2011, zo stelt Sligro.

 

In het vierde kwartaal bedroeg de omzet 653 miljoen euro, een miljoen euro meer dan in het laatste kwartaal van 2011. Foodservice boekte toen met 443 miljoen euro een zelfde omzet als in 2011, terwijl Foodretail met 210 miljoen euro een miljoen euro meer wist om te zetten.

 

De onderneming liet tevens weten de eerder aangekondigde overname van de groothandelsactiviteiten van branchegenoot Van Oers succesvol te hebben afgerond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top