Spar denkt aan web-only aanbod

Spar denkt aan web-only aanbod

Supermarkteten Spar is aan het onderzoeken of het volgend jaar kan starten met een web-only aanbod voor zijn webshops. Die zijn momenteel qua gamma volledig verbonden aan de fysieke winkels, maar Spar wil hun aanbod uitbreiden met artikelen die enkel online te koop zouden zijn.

"Producten die de klant af en toe wil"

"We willen producten gaan aanbieden die een langere lead time hebben", zegt algemeen directeur Sjaak Kranendonk aan Shoppermarketupdate.nl: "Dat zijn bijvoorbeeld glutenvrije producten of artikelen voor een verjaardagsfeest. Producten die niet in de fysieke Spar-winkels te koop zijn, maar die klanten wel af en toe in huis willen hebben."

 

Die producten kunnen dan aangeboden worden op de online winkels van de Spar-winkels met een eigen webshop. Momenteel hebben zeven winkels van de keten hun eigen online besteldienst. Daar zouden binnen afzienbare tijd nog eens vijftig extra winkels moeten bijkomen. In 2014 wil Spar de dienst dan verder uitrollen naar alle geïnteresseerde winkeliers.

 

Spar kiest bewust niet voor een grote centrale webwinkel. "We geloven in de ondernemers die een eigen Spar-winkel hebben en zullen de verkoop altijd via de winkelier laten verlopen", gaat Kranendonk verder in het gesprek met Shoppermarketupdate.nl. Er zal dus voorlopig zeker geen webwinkel komen op Spar.nl en Spar zal dus ook de bestellingen niet gaan centraliseren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top