Spar denkt aan web-only aanbod | RetailDetail

Spar denkt aan web-only aanbod

Spar denkt aan web-only aanbod

Supermarkteten Spar is aan het onderzoeken of het volgend jaar kan starten met een web-only aanbod voor zijn webshops. Die zijn momenteel qua gamma volledig verbonden aan de fysieke winkels, maar Spar wil hun aanbod uitbreiden met artikelen die enkel online te koop zouden zijn.

"Producten die de klant af en toe wil"

"We willen producten gaan aanbieden die een langere lead time hebben", zegt algemeen directeur Sjaak Kranendonk aan Shoppermarketupdate.nl: "Dat zijn bijvoorbeeld glutenvrije producten of artikelen voor een verjaardagsfeest. Producten die niet in de fysieke Spar-winkels te koop zijn, maar die klanten wel af en toe in huis willen hebben."

 

Die producten kunnen dan aangeboden worden op de online winkels van de Spar-winkels met een eigen webshop. Momenteel hebben zeven winkels van de keten hun eigen online besteldienst. Daar zouden binnen afzienbare tijd nog eens vijftig extra winkels moeten bijkomen. In 2014 wil Spar de dienst dan verder uitrollen naar alle geïnteresseerde winkeliers.

 

Spar kiest bewust niet voor een grote centrale webwinkel. "We geloven in de ondernemers die een eigen Spar-winkel hebben en zullen de verkoop altijd via de winkelier laten verlopen", gaat Kranendonk verder in het gesprek met Shoppermarketupdate.nl. Er zal dus voorlopig zeker geen webwinkel komen op Spar.nl en Spar zal dus ook de bestellingen niet gaan centraliseren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.