Spicy reggae chicken is Lay's Maak de smaak 2012

Spicy reggae chicken is Lay's Maak de smaak 2012

Spicy reggae chicken is Maak de Smaak 2012 van Lay's geworden. Bedenkster Kim Spelbrink uit Rotterdam krijgt 25.000 euro én 1 procent van de omzet van haar chipsmaak. Ook de andere smaken, Aioli e aglio en Whiskey cocktail, kregen veel stemmen, maar uiteindelijk niet genoeg om de kruidige kippen te verslaan.

Maak de smaak alweer groot succes

Chipsfabrikant Lay's laat de consument elk jaar uit drie verschillende smaken, aangeleverd door de consument zelf, een winnaar kiezen en brengt die smaak op de markt. Na het enorme succes van Patatje Joppie vorig jaar werd Nederland begin dit jaar opnieuw verzocht een nieuwe chipsmaak voor Lay's te bedenken.

 

Daar werd massaal gehoor aan gegeven, met ruim 400.000 smaakinzendingen. De chipzakken van de drie finalisten in Maak de Smaak 2012 gingen de afgelopen maanden miljoenen keren over de toonbank, volgens Lay's.

 

Nieuw was dat de consument dit keer vanaf het begin via online 'battles' de beste smaken kon helpen bepalen: in een paar weken tijd werden ruim 5,8 miljoen online battles gestreden. Uit de inzendingen die het beste uit deze battles kwamen, koos een jury onder leiding van topkok Joop Braakhekke acht smaken. Vervolgens bepaalde Nederland welke drie er vanaf augustus als Limited Edition finalesmaken in de winkels verkrijgbaar waren.

 

Winnares

"Het is alle inspanningen waard geweest", was de eerste reactie van prijswinnares Spelbrink. Ze nam de kruidenmix voor haar winnende smaak mee van een van haar reizen: "Ik verwachtte er echt niets van, maar dat ik in de finale ben gekomen en nu zelfs heb gewonnen: het is echt ongelooflijk! Ik wist dat het een enorm spannende strijd zou worden omdat de andere smaken ook erg lekker zijn"

 

Wat ze met het geld gaat doen, weet ze al: "Ik ben eerder dit jaar als hobby een bedrijfje in taarten begonnen, dat wil ik verder gaan uitbouwen. En beloofd is beloofd, ik wil ook iets doen voor een schooltje dat ik bezocht heb in Jamaica.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top