Spicy reggae chicken is Lay's Maak de smaak 2012

Spicy reggae chicken is Lay's Maak de smaak 2012

Spicy reggae chicken is Maak de Smaak 2012 van Lay's geworden. Bedenkster Kim Spelbrink uit Rotterdam krijgt 25.000 euro én 1 procent van de omzet van haar chipsmaak. Ook de andere smaken, Aioli e aglio en Whiskey cocktail, kregen veel stemmen, maar uiteindelijk niet genoeg om de kruidige kippen te verslaan.

Maak de smaak alweer groot succes

Chipsfabrikant Lay's laat de consument elk jaar uit drie verschillende smaken, aangeleverd door de consument zelf, een winnaar kiezen en brengt die smaak op de markt. Na het enorme succes van Patatje Joppie vorig jaar werd Nederland begin dit jaar opnieuw verzocht een nieuwe chipsmaak voor Lay's te bedenken.

 

Daar werd massaal gehoor aan gegeven, met ruim 400.000 smaakinzendingen. De chipzakken van de drie finalisten in Maak de Smaak 2012 gingen de afgelopen maanden miljoenen keren over de toonbank, volgens Lay's.

 

Nieuw was dat de consument dit keer vanaf het begin via online 'battles' de beste smaken kon helpen bepalen: in een paar weken tijd werden ruim 5,8 miljoen online battles gestreden. Uit de inzendingen die het beste uit deze battles kwamen, koos een jury onder leiding van topkok Joop Braakhekke acht smaken. Vervolgens bepaalde Nederland welke drie er vanaf augustus als Limited Edition finalesmaken in de winkels verkrijgbaar waren.

 

Winnares

"Het is alle inspanningen waard geweest", was de eerste reactie van prijswinnares Spelbrink. Ze nam de kruidenmix voor haar winnende smaak mee van een van haar reizen: "Ik verwachtte er echt niets van, maar dat ik in de finale ben gekomen en nu zelfs heb gewonnen: het is echt ongelooflijk! Ik wist dat het een enorm spannende strijd zou worden omdat de andere smaken ook erg lekker zijn"

 

Wat ze met het geld gaat doen, weet ze al: "Ik ben eerder dit jaar als hobby een bedrijfje in taarten begonnen, dat wil ik verder gaan uitbouwen. En beloofd is beloofd, ik wil ook iets doen voor een schooltje dat ik bezocht heb in Jamaica.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top