Spicy reggae chicken is Lay's Maak de smaak 2012

Spicy reggae chicken is Lay's Maak de smaak 2012

Spicy reggae chicken is Maak de Smaak 2012 van Lay's geworden. Bedenkster Kim Spelbrink uit Rotterdam krijgt 25.000 euro én 1 procent van de omzet van haar chipsmaak. Ook de andere smaken, Aioli e aglio en Whiskey cocktail, kregen veel stemmen, maar uiteindelijk niet genoeg om de kruidige kippen te verslaan.

Maak de smaak alweer groot succes

Chipsfabrikant Lay's laat de consument elk jaar uit drie verschillende smaken, aangeleverd door de consument zelf, een winnaar kiezen en brengt die smaak op de markt. Na het enorme succes van Patatje Joppie vorig jaar werd Nederland begin dit jaar opnieuw verzocht een nieuwe chipsmaak voor Lay's te bedenken.

 

Daar werd massaal gehoor aan gegeven, met ruim 400.000 smaakinzendingen. De chipzakken van de drie finalisten in Maak de Smaak 2012 gingen de afgelopen maanden miljoenen keren over de toonbank, volgens Lay's.

 

Nieuw was dat de consument dit keer vanaf het begin via online 'battles' de beste smaken kon helpen bepalen: in een paar weken tijd werden ruim 5,8 miljoen online battles gestreden. Uit de inzendingen die het beste uit deze battles kwamen, koos een jury onder leiding van topkok Joop Braakhekke acht smaken. Vervolgens bepaalde Nederland welke drie er vanaf augustus als Limited Edition finalesmaken in de winkels verkrijgbaar waren.

 

Winnares

"Het is alle inspanningen waard geweest", was de eerste reactie van prijswinnares Spelbrink. Ze nam de kruidenmix voor haar winnende smaak mee van een van haar reizen: "Ik verwachtte er echt niets van, maar dat ik in de finale ben gekomen en nu zelfs heb gewonnen: het is echt ongelooflijk! Ik wist dat het een enorm spannende strijd zou worden omdat de andere smaken ook erg lekker zijn"

 

Wat ze met het geld gaat doen, weet ze al: "Ik ben eerder dit jaar als hobby een bedrijfje in taarten begonnen, dat wil ik verder gaan uitbouwen. En beloofd is beloofd, ik wil ook iets doen voor een schooltje dat ik bezocht heb in Jamaica.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top