Starbucks brengt ijskoffie naar de supermarkten | RetailDetail

Starbucks brengt ijskoffie naar de supermarkten

Starbucks brengt ijskoffie naar de supermarkten
Koffieketen Starbucks rukt niet alleen op in de Nederlandse winkelstraten, maar ook in de schappen van de supermarkten. De Amerikaanse koffiegigant lanceert drie soorten kant-en-klare en dagverse soorten ijskoffie voor in de zuivelkoelingen.

Dat meldt het vakblad Levensmiddelenkrant op zijn website. De drie varianten worden onder de naam Starbucks Discoveries onder licentie geproduceerd door het Deense zuivelconcern Arla Foods. Het betreft drie soorten koffie waarbij veel melk wordt gebruikt, zogenoemde lattes. De smaken Chocolate Mocha, Seattle Latte en Caramel Macchiato Latte zijn afgeleid van populaire producten in de Starbucks-keten.

Volgens Starbucks krijgt het product een brede distributie onder Nederlandse supermarktketens. Starbucks Discoveries, volledig gemaakt van fairtradeproducten, werd eerder al met succes in onder meer Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk op de markt gebracht. Het product is verpakt in bekers voor directe consumptie of om mee te nemen onderweg. Eerdere pogingen om Nederlanders aan de ijskoffie te krijgen, kenden maar beperkt succes. IJsthee was de afgelopen jaren dan weer wel een zeer snelgroeiende categorie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.