Starbucks brengt ijskoffie naar de supermarkten

Starbucks brengt ijskoffie naar de supermarkten
Koffieketen Starbucks rukt niet alleen op in de Nederlandse winkelstraten, maar ook in de schappen van de supermarkten. De Amerikaanse koffiegigant lanceert drie soorten kant-en-klare en dagverse soorten ijskoffie voor in de zuivelkoelingen.

Dat meldt het vakblad Levensmiddelenkrant op zijn website. De drie varianten worden onder de naam Starbucks Discoveries onder licentie geproduceerd door het Deense zuivelconcern Arla Foods. Het betreft drie soorten koffie waarbij veel melk wordt gebruikt, zogenoemde lattes. De smaken Chocolate Mocha, Seattle Latte en Caramel Macchiato Latte zijn afgeleid van populaire producten in de Starbucks-keten.

Volgens Starbucks krijgt het product een brede distributie onder Nederlandse supermarktketens. Starbucks Discoveries, volledig gemaakt van fairtradeproducten, werd eerder al met succes in onder meer Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk op de markt gebracht. Het product is verpakt in bekers voor directe consumptie of om mee te nemen onderweg. Eerdere pogingen om Nederlanders aan de ijskoffie te krijgen, kenden maar beperkt succes. IJsthee was de afgelopen jaren dan weer wel een zeer snelgroeiende categorie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top