Starbucks brengt ijskoffie naar de supermarkten

Starbucks brengt ijskoffie naar de supermarkten
Koffieketen Starbucks rukt niet alleen op in de Nederlandse winkelstraten, maar ook in de schappen van de supermarkten. De Amerikaanse koffiegigant lanceert drie soorten kant-en-klare en dagverse soorten ijskoffie voor in de zuivelkoelingen.

Dat meldt het vakblad Levensmiddelenkrant op zijn website. De drie varianten worden onder de naam Starbucks Discoveries onder licentie geproduceerd door het Deense zuivelconcern Arla Foods. Het betreft drie soorten koffie waarbij veel melk wordt gebruikt, zogenoemde lattes. De smaken Chocolate Mocha, Seattle Latte en Caramel Macchiato Latte zijn afgeleid van populaire producten in de Starbucks-keten.

Volgens Starbucks krijgt het product een brede distributie onder Nederlandse supermarktketens. Starbucks Discoveries, volledig gemaakt van fairtradeproducten, werd eerder al met succes in onder meer Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk op de markt gebracht. Het product is verpakt in bekers voor directe consumptie of om mee te nemen onderweg. Eerdere pogingen om Nederlanders aan de ijskoffie te krijgen, kenden maar beperkt succes. IJsthee was de afgelopen jaren dan weer wel een zeer snelgroeiende categorie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top