Starbucks gaat hamburgers verkopen | RetailDetail

Starbucks gaat hamburgers verkopen

Starbucks gaat hamburgers verkopen

Het Amerikaanse Starbucks gaat met behulp van het dochtermerk La Boulange zijn eerste stappen zetten op vlak van fastfood. Het opent in Los Angeles een filiaal dat eten voor de hele dag serveert.

Hamburgers, cocktails en bier

Starbucks kocht in 2012 de keten La Boulange Bakery en gaat met het filiaal dat op 12 juni moet openen in Los Angeles het menu van de keten aanzienlijk uitbreiden. La Boulange Bakery verkoopt nu al sandwiches, salades en omeletten, maar zal daar nu ook cocktails, bier, wijn en burgers aan toevoegen, om zo de hele dag door klanten te kunnen trekken.

 

Ook zal er gegeten kunnen worden tot tien uur 's avonds, daar waar La Boulange Bakery sluit om 19 uur. Om de overstap duidelijk te maken, zal het filiaal in Los Angeles de Bakery uit zijn naam schrappen en simpelweg La Boulange heten. Als het concept succesvol is, zal Starbucks de mogelijkheden bekijken om het verder uit te breiden.

 

Ook avond inpalmen

Het is geen verrassing dat Starbucks deze stap probeert te zetten. Het voegde al een avondmenu toe aan de filialen van Starbucks en probeert zo klanten ook later op de avond in de filialen binnen te krijgen. Nu moet het vooral rekenen op klanten die 's ochtends hun koffie komen drinken of 's middags hun lunch komen nuttigen, terwijl andere ketens ook een flinke hap van hun omzet halen tijdens de avondshift.

 

Starbucks moest bij La Boulange wel al een paar keer ingrijpen rond de producten die de keten verkoopt. Bij de overname werden er enkele wijzigingen aangebracht die niet altijd in de goede smaak vielen bij de vaste klanten. Zo moest Starbucks een bepaald gebakje dat het van het menu had geschrapt na een aantal klachten terugbrengen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.