Starbucks opent in Duitse Rewe supermarkten | RetailDetail

Starbucks opent in Duitse Rewe supermarkten

Starbucks opent in Duitse Rewe supermarkten

Volgend jaar opent de Duitse supermarktketen Rewe in grote steden koffiehoekjes van Starbucks. De Amerikaanse keten wordt hiermee voor de eerste keer actief in Duitse supermarkten.

Samenwerken versterkt gemakselement

Rewe gaat in die hoekjes het Starbucks-assortiment aanboeden, met met diverse koffiesoorten, dranken en producten voor directe consumptie en om mee te nemen. “Rewe biedt de Duitse klant voor het eerst hoogwaardige Starbucks-producten, direct in de supermarkt. Met dit innovatieve concept versterkt Rewe het gemakselement in de winkel en maakt daarmee het boodschappen doen bij Rewe nog aantrekkelijker”, aldus Rewe-directielid Lionel Souque.

 

"Duitsland heeft een grote koffiecultuur en behoort tot een van de landen met de hoogste koffieconsumptie per hoofd van de bevolking. Starbucks kan door de samenwerking met Rewe nieuwe klanten aantrekken, goede kwaliteit bieden en zorgen voor nog meer genieten van koffie tussendoor”, aldus Kris Engskov, president van Starbucks EMEA.

 

Rewe behaalde met ruim 3000 supermarkten en ruim 90.000 medewerkers vorig jaar een omzet van 16,9 miljard euro. De fullserviceformule, die zowel door zelfstandig ondernemers als filiaal wordt gerund, is een van de toonaangevende supermarktformules in Duitsland. De onderneming behoort samen met Penny tot de Rewe Group, een van de vier dominante supermarktgiganten in Duitsland (samen met Edeka, Aldi en de Schwarz-groep boven Lidl).

 

Starbucks van zijn kant heeft in Duitsland al 160 vestigingen in meer dan 40 steden en op drukke knooppunten als vliegvelden en stations. De keten, die in 2002 van start ging in Duitsland, heeft er alleen eigen winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.