Superdirect.com houdt het al voor bekeken | RetailDetail

Superdirect.com houdt het al voor bekeken

Superdirect.com houdt het al voor bekeken

Superdirect.com, de ambitieuze 'challenger' op het gebied van afhaalboodschappen, is per 1 mei gestopt met zijn testwinkel in Eindhoven. Tot nu toe was het het enige afhaalpunt van de aanbieder. Momenteel is nog niet geweten of er een nieuwe poging komt.

Veel geblaat, weinig wol?

"Vanaf 1 mei zal onze pilot met ons afhaalpunt in Eindhoven stoppen. In deze pilot hebben wij veel ervaring opgedaan met online retail en distributie via afhaalpunten. Vanaf vandaag kunnen er dan ook geen bestellingen worden geplaatst en zal onze dienstverlening stoppen", staat te lezen op de website van Superdirect.com.

 

Klanten kunnen voortaan dus geen gebruik meer maken van het afhaalpunt. Alleen reeds bestelde boodschappen kunnen nog worden afgehaald. De reden van de abrupte stopzetting is nog niet bekendgemaakt. Woordvoerder Wilco Jansen wil volgens Distrifood ook niet bevestigen dat het stopzetten van de pilot te maken zou hebben met een gebrek aan omzet.

 

Toch lijkt het erop dat het ambitieuze Superdirect van een kale reis terugkomt. Bij de start van Superdirect.com hadden ondernemers Peter Pompen en Henk Niemandsverdriet immers grootse plannen: de start-up kondigde zich aan als dé challenger van de traditionele foodspelers en beloofde een 'game-changer' te worden in de markt.

 

Eventuele doorstart binnen Sligro

Na verloop van tijd wilde Superdirect.com honderden filialen in heel Nederland. Eind 2013 liet het bedrijf nog weten in 2014 "op veertien nieuwe locaties" aan de slag te willen. Dat blijkt nu echter een paar bruggen te ver.

 

Voorlopig is er ook nog geen zicht op een mogelijke doorstart. Groothandelsketen Sligro, dat Superdirect.com voor een groot deel in handen heeft en als leverancier dient voor het afhaalpunt, is al op de hoogte gebracht van de stopzetting. Het is weliswaar niet ondenkbaar dat Sligro de opgedane "ervaring met online retail en distributie via afhaalpunten", zoals de Superdirect-ondernemers het zelf stellen op de site, zal oppikken en zelf zal gebruiken binnen de groep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.