Supermarktketen Amazing Oriental werkt aan totaalconcept | RetailDetail

Supermarktketen Amazing Oriental werkt aan totaalconcept

Supermarktketen Amazing Oriental werkt aan totaalconcept

De supermarktketen Amazing Oriental wil langs de A13 in Den Haag een totaalconcept lanceren, dat bestaat uit een distributiecentrum, een supermarkt, een groothandel en een restaurant.

Distributiecentrum bijna klaar

Het terrein dat daarvoor in gebruik wordt genomen heeft een oppervlakte van 13.000 m², met daarop onder andere een distributiecentrum van 6.000 m. De bouw van het distributiecentrum zit momenteel al in zijn laatste fase. Daarnaast komt er ook een supermarkt van 15.000 m², een groothandel van 1.000 m² en een restaurant van 300 m². Dit najaar moet alles de deuren openen.

 

“Wij zijn ongelofelijk trots dat wij dit hebben weten te realiseren", zegt Liza Poon, marketingdirecteur van Amazing Oriental, aan Distrifood. “Een vernieuwend concept waarbij al onze producten samenkomen en waardoor wij al onze consumenten tegelijkertijd van dienst kunnen zijn. Een betere manier om ons als concern te presenteren, is nauwelijks denkbaar. We kunnen dan ook niet wachten onze deuren op deze prachtige locatie te openen.”

 

Amazing Oriental werd in 1986 opgericht en telt momenteel al twintig vestigingen in Nederland. In zijn winkels verkoopt het meer dan 8.000 authentieke A-merken uit Azië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.