Supers serieuzer rond Suikerfeest | RetailDetail

Supers serieuzer rond Suikerfeest

Supers serieuzer rond Suikerfeest
Steeds meer Nederlandse supermarktketens spelen in op het aankomende Suikerfeest voor moslims. Vorig jaar waren vooral Lidl en Plus actief rond dit feest, maar dit jaar haken ook Deen, C2000, Albert Heijn, Jumbo en Vomar in.

Interessante doelgroep

Dat meldt Levensmiddelenkrant.nl. "De moslimdoelgroep wordt steeds serieuzer genomen", zegt Marcel van Aalst van EFMI Business School. Deen en Lidl hebben in hun folders een speciaal assortiment voor het Suikerfeest opgenomen, terwijl C1000 en Plus het voor ondernemers mogelijk maken speciaal assortiment en promotiemateriaal te bestellen. Albert Heijn heeft in 140 winkels specifieke Ramadan-displays, terwijl Vomar een lijst met veelgekochte producten heeft samengesteld voor bestellende bedrijfsleiders.

Volgens Van Aalst is het de moeite waard. "Rond een miljoen moslims doen aan de ramadan, het Suikerfeest wordt door nog meer mensen gevierd. Hierop inspelen betekent dat je de kans op extra omzet niet laat liggen." Uit cijfers van onderzoeksbureau IRI blijkt dat het einde van de vastenperiode voor moslims de supermarkten vorig jaar 2,7 miljoen euro extra omzet heeft opgeleverd. Hema meldde enkele weken geleden daarentegen juist gestopt te zijn met het speciale assortiment voor het Suikerfeest.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.