Supers serieuzer rond Suikerfeest | RetailDetail

Supers serieuzer rond Suikerfeest

Supers serieuzer rond Suikerfeest
Steeds meer Nederlandse supermarktketens spelen in op het aankomende Suikerfeest voor moslims. Vorig jaar waren vooral Lidl en Plus actief rond dit feest, maar dit jaar haken ook Deen, C2000, Albert Heijn, Jumbo en Vomar in.

Interessante doelgroep

Dat meldt Levensmiddelenkrant.nl. "De moslimdoelgroep wordt steeds serieuzer genomen", zegt Marcel van Aalst van EFMI Business School. Deen en Lidl hebben in hun folders een speciaal assortiment voor het Suikerfeest opgenomen, terwijl C1000 en Plus het voor ondernemers mogelijk maken speciaal assortiment en promotiemateriaal te bestellen. Albert Heijn heeft in 140 winkels specifieke Ramadan-displays, terwijl Vomar een lijst met veelgekochte producten heeft samengesteld voor bestellende bedrijfsleiders.

Volgens Van Aalst is het de moeite waard. "Rond een miljoen moslims doen aan de ramadan, het Suikerfeest wordt door nog meer mensen gevierd. Hierop inspelen betekent dat je de kans op extra omzet niet laat liggen." Uit cijfers van onderzoeksbureau IRI blijkt dat het einde van de vastenperiode voor moslims de supermarkten vorig jaar 2,7 miljoen euro extra omzet heeft opgeleverd. Hema meldde enkele weken geleden daarentegen juist gestopt te zijn met het speciale assortiment voor het Suikerfeest.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top