Supers serieuzer rond Suikerfeest

Supers serieuzer rond Suikerfeest
Steeds meer Nederlandse supermarktketens spelen in op het aankomende Suikerfeest voor moslims. Vorig jaar waren vooral Lidl en Plus actief rond dit feest, maar dit jaar haken ook Deen, C2000, Albert Heijn, Jumbo en Vomar in.

Interessante doelgroep

Dat meldt Levensmiddelenkrant.nl. "De moslimdoelgroep wordt steeds serieuzer genomen", zegt Marcel van Aalst van EFMI Business School. Deen en Lidl hebben in hun folders een speciaal assortiment voor het Suikerfeest opgenomen, terwijl C1000 en Plus het voor ondernemers mogelijk maken speciaal assortiment en promotiemateriaal te bestellen. Albert Heijn heeft in 140 winkels specifieke Ramadan-displays, terwijl Vomar een lijst met veelgekochte producten heeft samengesteld voor bestellende bedrijfsleiders.

Volgens Van Aalst is het de moeite waard. "Rond een miljoen moslims doen aan de ramadan, het Suikerfeest wordt door nog meer mensen gevierd. Hierop inspelen betekent dat je de kans op extra omzet niet laat liggen." Uit cijfers van onderzoeksbureau IRI blijkt dat het einde van de vastenperiode voor moslims de supermarkten vorig jaar 2,7 miljoen euro extra omzet heeft opgeleverd. Hema meldde enkele weken geleden daarentegen juist gestopt te zijn met het speciale assortiment voor het Suikerfeest.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top