Supers serieuzer rond Suikerfeest | RetailDetail

Supers serieuzer rond Suikerfeest

Supers serieuzer rond Suikerfeest
Steeds meer Nederlandse supermarktketens spelen in op het aankomende Suikerfeest voor moslims. Vorig jaar waren vooral Lidl en Plus actief rond dit feest, maar dit jaar haken ook Deen, C2000, Albert Heijn, Jumbo en Vomar in.

Interessante doelgroep

Dat meldt Levensmiddelenkrant.nl. "De moslimdoelgroep wordt steeds serieuzer genomen", zegt Marcel van Aalst van EFMI Business School. Deen en Lidl hebben in hun folders een speciaal assortiment voor het Suikerfeest opgenomen, terwijl C1000 en Plus het voor ondernemers mogelijk maken speciaal assortiment en promotiemateriaal te bestellen. Albert Heijn heeft in 140 winkels specifieke Ramadan-displays, terwijl Vomar een lijst met veelgekochte producten heeft samengesteld voor bestellende bedrijfsleiders.

Volgens Van Aalst is het de moeite waard. "Rond een miljoen moslims doen aan de ramadan, het Suikerfeest wordt door nog meer mensen gevierd. Hierop inspelen betekent dat je de kans op extra omzet niet laat liggen." Uit cijfers van onderzoeksbureau IRI blijkt dat het einde van de vastenperiode voor moslims de supermarkten vorig jaar 2,7 miljoen euro extra omzet heeft opgeleverd. Hema meldde enkele weken geleden daarentegen juist gestopt te zijn met het speciale assortiment voor het Suikerfeest.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.