Tien nieuwe supermarkten voor Detailresult | RetailDetail

Tien nieuwe supermarkten voor Detailresult

Tien nieuwe supermarkten voor Detailresult

Het Hoofddorpse supermarktconcern Detailresult gaat de komende maanden tien nieuwe winkels openen. De eerste vier gaan nog dit jaar open, de overige zes in het eerste kwartaal van 2014. Dat heeft bestuursvoorzitter René van Klooster gezegd in een interview met BNR Nieuwsradio.

Zes winkels nog niet ingevuld

Rond 1 december opent een nieuwe Dirk van den Broek in Enschede en een Bas van der Heijden in Schiedam. Daarnaast opent de onderneming in Lutjebroek en Westzaan ook nog twee vestigingen van Dekamarkt. Welke formules de andere zes te openen winkels gaan krijgen, meldde Van Klooster niet. Wel is duidelijk dat deze in Rotterdam, Amsterdam, de Bollenstreek en de Achterhoek de deuren zullen openen.

 

Detailresult is het bedrijf achter de supermarktketens Dirk van den Broek, Dekamarkt, Bas van der Heijden en Digros. Daarnaast beschikt de onderneming ook nog over ketens van slijterijen (DirckIII) en drogisterijen (Dirkx). Van Klooster is de topman van het concern, dat nog altijd in handen is van de oprichtersfamilies Van den Broek en Kat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.