Verkoop kip haalt records | RetailDetail

Verkoop kip haalt records

Verkoop kip haalt records

In de eerste zes maanden van dit jaar hebben Nederlandse huishoudens een recordbedrag aan kip gekocht. In totaal gaven Nederlandse gezinnen een bedrag van 290 miljoen euro uit aan kip, 3,7% meer dan in het eerste halfjaar van 2012.

Zowel volume als prijzen stijgen

Dat kwam niet alleen door een gestegen prijs, want ook de kipconsumptie is de hoogte in gegaan: in de eerste helft van dit jaar werd er 1,1 procent meer kip gegeten.

 

De hogere prijzen zijn dan weer vooral het gevolg van de opkomst van het scharrel- en biologische assortiment, blijkt uit de cijfers van marktonderzoeksbureau GfK, dat het onderzoek verrichte in opdracht van het Productschap Pluimvee en Eieren.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.