Versmarkt Beej Benders opent in Venlo | RetailDetail

Versmarkt Beej Benders opent in Venlo

Versmarkt Beej Benders opent in Venlo

In Venlo opent morgen de regionale versmarkt met restaurant Beej Benders. De locatie aan het Nolensplein brengt verse producten van lokale boeren en telers. Het concept is een initiatief van Geert Benders, ondernemer van twee Plus Supermarkten.

Versmarkt met 15 ambachten

De totale investering van het versmarktconcept van 5,5 miljoen euro komt van Benders zelf, Plus Retail en de Rabobank. Daarnaast hebben een aantal partners geïnvesteerd, waaronder bakkerij Pijpers, slagerij Gielen en Paletti Growers, lokale cooperatie van sierteeltkwekers. De vershal werd begin september afgebouwd en ingericht en combineert op 2000 m² vijftien ambachten, die een groot aantal eigen merken produceren. De versspecialisten worden rechtstreeks beleverd met producten van Limburgse bodem van ongeveer honderd boeren en leveranciers.

 

Bakker Pijpers uit Blerick is er actief in een open bakkerij waar Limburgse broodproducten van Venlose tarwe en Limburgse specialiteiten worden gebakken. Beej Benders werkt verder samen met is ambachtelijke slagerij Gielen uit Baarlo, met groenten- en fruitspecialist Geert Braem uit Venlo en met paprikakwekerij Hermans-Walter in Sevenum. Daarnaast zijn er de verse visafdeling van Tel, zuivelproducten van Mertens uit Kessel en van Den Eelder uit Well. Kazen zijn er van diverse Limburgse kaasboeren en Zijerveld zorgt voor Goudse en buitenlandse kazen.

 

De horeca-activiteiten zijn verdeeld over een foodcourt en een bedieningsrestaurant en omvatten in totaal 300 zitplaatsen: 160 beneden (inclusief terras) en 140 boven.

 

Tweede versmarkt aan Nolensplein

De komst van Beej Benders betekent voor Venlo een versterking in versspecialisme. Met de nieuwe vershal telt het Nolensplein in het centrum van de stad vanaf morgen twee versmarkten, want tegenover Beej Benders is al jarenlang Die Zwei Bruder von Venlo gevestigd, een voormalig familiebedrijf dat in 1961 werd opgericht door twee Venlose broers Geurt en Gerrit Snetselaar.

 

Die Zwei Bruder von Venlo heeft twee verdiepingen met in totaal ruim 20.000 producten voor voornamelijk de Duitse klanten. Op de begane grond is een supermarkt van 3500 m² met uitgebreide versafdelingen plus een drogisterij en cafe. De bovenverdieping heeft een non-foodafdeling, thee-afdeling en een restaurant met tweehonderd zitplaatsen. Die Zwei Brüder von Venlo heeft ruim tweehonderd medewerkers in dienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.