Wakker Dier noemt Lidl niet langer Liegebeest

Wakker Dier noemt Lidl niet langer Liegebeest

Wakker Dier noemt Lidl niet langer Liegebeest

Lidl staat niet langer op de lijst van de Liegebeest-verkiezing van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier. De discounter heeft immers enkele beloftes gedaan aan Wakker Dier rond de kip die in de winkels wordt verkocht.

Geen plofkippen meer

Lidl heeft beloofd om voor midden volgend jaar volledig over te stappen op een kippenras dat trager groeit en het zal bovendien niet langer enkel vrouwelijke kippen selecteren. Die twee beloftes hebben Wakker Dier er toe genoopt Lidl van de lijst te schrappen. Zo blijven enkel nog Unox, zuivelmerk Den Eelder, het kalfsvlees van Vitel-Oké en Sea & We, kweker van tilapia, over.

 

De genomineerden voor de verkiezing van Wakker Dier werden pas 12 september bekend gemaakt. Al werd Lidl in het begin van het jaar ook al op de vingers getikt, toen bleek dat het nieuwe kippenras in de winkels ook gewoon een plofkip bleek te zijn. Wakker Dier wil met de verkiezing misleidende communicatie rond dierenwelzijn aanklagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.