Wakker Dier noemt Lidl niet langer Liegebeest

Wakker Dier noemt Lidl niet langer Liegebeest

Wakker Dier noemt Lidl niet langer Liegebeest

Lidl staat niet langer op de lijst van de Liegebeest-verkiezing van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier. De discounter heeft immers enkele beloftes gedaan aan Wakker Dier rond de kip die in de winkels wordt verkocht.

Geen plofkippen meer

Lidl heeft beloofd om voor midden volgend jaar volledig over te stappen op een kippenras dat trager groeit en het zal bovendien niet langer enkel vrouwelijke kippen selecteren. Die twee beloftes hebben Wakker Dier er toe genoopt Lidl van de lijst te schrappen. Zo blijven enkel nog Unox, zuivelmerk Den Eelder, het kalfsvlees van Vitel-Oké en Sea & We, kweker van tilapia, over.

 

De genomineerden voor de verkiezing van Wakker Dier werden pas 12 september bekend gemaakt. Al werd Lidl in het begin van het jaar ook al op de vingers getikt, toen bleek dat het nieuwe kippenras in de winkels ook gewoon een plofkip bleek te zijn. Wakker Dier wil met de verkiezing misleidende communicatie rond dierenwelzijn aanklagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.