Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn | RetailDetail

Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

Omdat Albert Heijn blijft stunten met kiloknallers, start dierenbeschermer Wakker Dier deze week een TV spot tegen de supermarktketen. De hoofdrol is voor een kiloknallerkip die haar hele leven in een dichte schuur leeft met vele andere lotgenoten per vierkante meter en nooit buiten komt.

Kiloknallerkip in hoofdrol

Albert Heijn staat vooral door de vele kiloknallers hoog in de kiloknaller ranglijst van Wakker Dier. De formule stuntte dit afgelopen half jaar naast kiloknallerkip ook met industrievarken en vlees van uitgemolken melkkoeien. 

 

De reclame met Albert Heijn is het vervolg op de spot waarin Wakker Dier eerder supermarktformule Emté aansprak op prijsstunten met industrievlees. Supermarktketens stimuleren met vlees van dieren die in slechte omstandigheden zijn opgegroeid de verkoop van industrievlees ten koste van vlees met een welzijnskeurmerk.

 

Wakker Dier wil dat supermarkten hun vleesaanbiedingen inzetten om verduurzaming te stimuleren en voert daarom campagne tegen zulke aanbiedingen. Als diervriendelijkere alternatieven meer aandacht krijgen, zal de vraag naar vlees met een keurmerk stijgen en krijgen daarmee ook meer dieren een beter leven, is de mening van de organisatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.