Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn | RetailDetail

Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

Wakker Dier start campagne tegen kiloknallen Albert Heijn

Omdat Albert Heijn blijft stunten met kiloknallers, start dierenbeschermer Wakker Dier deze week een TV spot tegen de supermarktketen. De hoofdrol is voor een kiloknallerkip die haar hele leven in een dichte schuur leeft met vele andere lotgenoten per vierkante meter en nooit buiten komt.

Kiloknallerkip in hoofdrol

Albert Heijn staat vooral door de vele kiloknallers hoog in de kiloknaller ranglijst van Wakker Dier. De formule stuntte dit afgelopen half jaar naast kiloknallerkip ook met industrievarken en vlees van uitgemolken melkkoeien. 

 

De reclame met Albert Heijn is het vervolg op de spot waarin Wakker Dier eerder supermarktformule Emté aansprak op prijsstunten met industrievlees. Supermarktketens stimuleren met vlees van dieren die in slechte omstandigheden zijn opgegroeid de verkoop van industrievlees ten koste van vlees met een welzijnskeurmerk.

 

Wakker Dier wil dat supermarkten hun vleesaanbiedingen inzetten om verduurzaming te stimuleren en voert daarom campagne tegen zulke aanbiedingen. Als diervriendelijkere alternatieven meer aandacht krijgen, zal de vraag naar vlees met een keurmerk stijgen en krijgen daarmee ook meer dieren een beter leven, is de mening van de organisatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.