Willem&Drees voor einde van jaar in heel Nederland | RetailDetail

Willem&Drees voor einde van jaar in heel Nederland

Willem&Drees voor einde van jaar in heel Nederland

Het concept Willem&Drees, dat lokale groenten en fruit verdeelt bij supermarkten, wil voor het einde van het jaar zijn producten bij supermarkten in heel Nederland te koop aanbieden.

"Anders dan het standaard aanbod"

Vijf jaar geleden richtten Willem Treep en Drees Peter van den Bosch het concept Willem&Drees op, waarmee ze groenten en fruit van lokale boeren aan supermarkten leveren. Momenteel leveren ze al bij meer dan 200 supermarkten in 8 provincies. "Voor het einde van dit jaar willen we dat onze producten verkrijgbaar zijn in het hele land", zegt Treep aan de NOS.

 

Willem&Drees merkte bij de start dat zowel supermarkt als consument nood hadden aan een bedrijf dat lokale producten kon leveren, maar een goed aanbod vinden was in het begin een groot probleem. "Onze producten moeten echt anders zijn dan het standaard aanbod in de winkels. Ze moeten beter smaken, gezonder zijn, milieuvriendelijk geteeld."

 

Momenteel werkt Willem&Drees samen met Coop, Spar, Jumbo en C1000 en tegen het einde van dit jaar willen ze dat hun producten in heel Nederland te vinden zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.