Willem&Drees voor einde van jaar in heel Nederland | RetailDetail

Willem&Drees voor einde van jaar in heel Nederland

Willem&Drees voor einde van jaar in heel Nederland

Het concept Willem&Drees, dat lokale groenten en fruit verdeelt bij supermarkten, wil voor het einde van het jaar zijn producten bij supermarkten in heel Nederland te koop aanbieden.

"Anders dan het standaard aanbod"

Vijf jaar geleden richtten Willem Treep en Drees Peter van den Bosch het concept Willem&Drees op, waarmee ze groenten en fruit van lokale boeren aan supermarkten leveren. Momenteel leveren ze al bij meer dan 200 supermarkten in 8 provincies. "Voor het einde van dit jaar willen we dat onze producten verkrijgbaar zijn in het hele land", zegt Treep aan de NOS.

 

Willem&Drees merkte bij de start dat zowel supermarkt als consument nood hadden aan een bedrijf dat lokale producten kon leveren, maar een goed aanbod vinden was in het begin een groot probleem. "Onze producten moeten echt anders zijn dan het standaard aanbod in de winkels. Ze moeten beter smaken, gezonder zijn, milieuvriendelijk geteeld."

 

Momenteel werkt Willem&Drees samen met Coop, Spar, Jumbo en C1000 en tegen het einde van dit jaar willen ze dat hun producten in heel Nederland te vinden zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.