Wouter Kolk (CEO WE Fashion) keert terug naar Ahold

Wouter Kolk (CEO WE Fashion) keert terug naar Ahold

Wouter Kolk keert terug naar Ahold: de CEO van WE Fashion wordt er verantwoordelijk voor gemaksformule AH to go, voor Albert Heijn België en voor ketens Etos en Gall & Gall. Voor hij in 2007 de overstap maakte naar WE Fashion was Wouter Kolk al actief bij Ahold, onder meer als directeur van Etos.

Nieuwe functie: directeur 'new markets & specialty stores'

De topman van WE Fashion wordt op 1 juni directeur 'new markets & specialty stores' binnen Ahold Europe. In die hoedanigheid zal hij aan het hoofd komen te staan van Albert Heijn to go in Nederland en Duitsland en van Albert Heijn België.

 

Daarmee wordt hij binnen het hoofdkwartier in Amsterdam het aanspreekpunt van onder andere de topman van Albert Heijn België, Corné Mulders. Ook krijgt Kolk eindverantwoordelijkheid voor de Nederlandse formules Etos en Gall & Gall. Zijn positie levert hem eveneens een zitje in de directie van Albert Heijn op.

 

Voor Wouter Kolk betekent het een terugkeer naar bekend terrein, want de retailmanager werkte al eerder van 1991 tot midden 2007 voor Ahold. Sander van der Laan, COO van Ahold Europe en hoofd van de activiteiten van Albert Heijn, zegt dan ook verheugd te zijn Kolk opnieuw te mogen verwelkomen.

 

"We zijn verheugd dat Wouter Kolk terugkeert naar Ahold en op deze belangrijke plek in ons team leiding gaat geven aan verdere groei. Zijn kennis van onze business, gecombineerd met zijn ervaring de afgelopen zes jaar binnen de mode, maken dat wij veel verwachten van zijn invulling van de rol als directeur new markets & specialty stores binnen Ahold Europe", aldus Van der Laan. Wouter Kolk was vanmorgen niet bereikbaar voor commentaar.

 

COO volgt Kolk op bij WE Fashion

Bij WE Fashion neemt huidig COO John Hind de fakkel over als CEO. De modeketen zegt blij te zijn opvolging te hebben gevonden binnen het bedrijf zelf, omdat zo de continuïteit zo verzekerd is.

 

De 46-jarige Brit maakt al vijf jaar deel uit van het directieteam van de moderetailer en is vandaag verantwoordelijk voor de divisies sales, retail operations, buying & merchandising en sourcing & production. Eerder was Hind onder meer werkzaam bij Debenhams en Pepe Jeans. Hij heeft ook al ervaring opgedaan als CEO bij Brooks Brothers UK.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Back to top