Yoghurt Barn en FrieslandCampina gaan samenwerken | RetailDetail

Yoghurt Barn en FrieslandCampina gaan samenwerken

Yoghurt Barn en FrieslandCampina gaan samenwerken

Yoghurt Barn wordt vanaf deze week beleverd met yoghurt van FrieslandCampina. De formule krijgt als onderdeel van de samenwerking met de zuivelproducent tevens ondersteuning bij de groeiplannen. Yoghurt Barn opende vandaag de vierde winkel op Amsterdam CS.

Merk Campina in winkels 

Met de samenwerking verschijnt het merk Campina op diverse manieren in de winkels van Yoghurt Barn. Zo verandert de slogan Loei Lekker in Loei lekker by Campina. Voorheen was Weerribben Zuivel yoghurtleverancier van Yoghurt Barn.

 

 

De samenwerking met Yoghurt Barn geeft FrieslandCampina meer mogelijkheden voor contact met de consument. Campina kan bij de formule beleving aan zuivel toevoegen en het verhaal achter het product vertellen. Er is bij Yoghurt Barn tevens ruimte om nieuwe yoghurtvarianten te brengen. Zo ontwikkelde FrieslandCampina biologische barn-yoghurt en frozen yoghurt voor de formule.

 

 

Ondersteunen bij groei

Yoghurt Barn heeft met FrieslandCampina ook afspraken gemaakt voor ondersteuning bij de groeiambities van de keten. De formule heeft vestigingen in Utrecht, Haarlem en Amsterdam en opende vandaag de vierde winkel op Amsterdam CS. In januari volgen winkels in Den Haag en Den Bosch.

 

 

Ook internationaal ziet Yoghurt Barn kansen om uit te breiden. Wouter Staal, die in 2012 met de formule startte, verwacht dat er over twee jaar 25 tot 40 winkels in ons land zijn. Staal wil vervolgens naar verdere groei in het buitenland.

 

Yoghurt Barn biedt magere yoghurt, boerenyoghurt, hangop en een eigen receptuur frozen yoghurt. De specials veranderen met de seizoenen. De klant kan ook zelf met toppings een combinatie samenstellen. Naast yoghurt kunnen klanten er terecht voor koffie, thee, frisdranken, sappen, gebak en brood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.