Yoghurt Barn opent derde 'Barn' en lanceert samenwerking met online influencer | RetailDetail

Yoghurt Barn opent derde 'Barn' en lanceert samenwerking met online influencer

Yoghurt Barn opent derde 'Barn' en lanceert samenwerking met online influencer

Yoghurtformule Yoghurt Barn opende donderdag een derde locatie in Haarlem en lanceert tevens een samenwerking met 'online influencer' Anna Nooshin. Zij creëerde een Yoghurt Special, die nog tot eind september bij Yoghurt Barn verkrijgbaar is.

Positie op sociale media versterken

Yoghurt Barn wil met de samenwerking met blogger Anna Nooshin de positie van het yoghurtmerk op de sociale media versterken en de winkelbeleving ook online doortrekken: de formule werkte al samen met 'online influencers', maar kiest nu er ook voor om samen met zo'n 'influencer' een special te lanceren. De bosbessenversie is te verkrijgen met zowel traditionele zuivel als met kokos-, soja- en geitenzuivel en heeft toppings als hangop met karamelsaus, mango, granola en kokos.

 

Yoghurt Barn en Nooshin werkten eerder samen rondom de lancering van Nooshins werk 'On Top' en gaan nog meer activiteiten op poten zetten, zoals het NSMBL-festival later dit jaar.

 

Barn in Haarlem geopend

Bovendien opende de keten in Haarlem een vestiging van 145 m². Die heeft een woonkamer met schouw en origineel ornementenplafond, evenals een overdekte buitenplaats met kinderhoek. De locatie zit op de route van Haarlem Station naar Barteljorisstraat en Grote Markt.

 

Yoghurt Barn-ondernemers Wouter en Esther Staal zijn momenteel druk bezig met makelaars en eigenaars om de volgende Barn-locaties vast te leggen voor 2015 en 2016. “We denken hierbij aan steden als Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Leiden", klinkt het.

 

De ondernemers openden drie jaar geleden in Utrecht de eerste vestiging van franchiseformule Yoghurt Barn, gebaseerd op biologische yoghurt. Het concept brengt culinaire combinaties met biologische yoghurt, hangop, frozen yoghurt en yoghurt smoothies.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.