Yoghurtijsconcept Frozz begint pilot bij AH To Go | RetailDetail

Yoghurtijsconcept Frozz begint pilot bij AH To Go

Yoghurtijsconcept Frozz begint pilot bij AH To Go

Frozz Frozen Yoghurt begint een pilot bij AH To Go op het Damrak in Amsterdam. Bij succes wordt de samenwerking verder uitgerold in Nederland. De klanten van AH To Go kunnen aan de Frozz-bar in de winkel kiezen uit acht fruitige of hartige toppings voor een ijsje van Frozz.

 

Gedeelde filosofie

"De twee Nederlandse bedrijven vinden elkaar in de gedeelde filosofie dat mensen met een druk leven behoefte hebben aan lekkere, verse en verantwoorde producten voor een goede prijs. Ons product is voor elk moment van de dag een geschikte 'treat' en past perfect bij AH To Go, dat inspeelt in op de trend dat mensen ook onderweg bewustere keuzes maken als het op eten aankomt.”, aldus Mei Lin Ang, oprichter en 'head of new business' van Frozz.

 

Het Frozen Yoghurt-merk voegt in de AH To Go winkel een Frozz-beleving toe, die herkenbaar is voor de acht Frozz-winkels in Nederland. “We willen onze klanten tijdens het contactmoment in de AH To Go-winkel verblijden in de Frozz-wereld, die staat voor vrolijkheid en bewust genieten”, aldus Ang. Frozz heeft al vier locaties in Amsterdam, onder meer in de Bijenkorf, de Reguliersbreestraat en de Leidsestraat.

 

Hot in zomers Amsterdam

Frozen yoghurt en ijs zijn hot in de binnenstad van zomers Amsterdam. In de Reguliersbreestraat zit bijvoorbeeld ook nog Yogunfrüz, de keten die onlangs het derde ijssalon in de Foodhallen opende. Ook Yoghurt Barn in De Pijp brengt 'frozen yoghurt' en yoghurtijs van biologsche yoghurt, waarmee ondernemers Wouter en Esther Staal eind dit jaar nog een tweede Amsterdamse vestiging willen openen.

 

IJssalon Koel heeft op zijn beurt een self-servicewinkel aan de Kalverstraat, Nieuwendijk en het Rokin. Consumenten kunnen bij Koel zelf een biologische frozen yoghurt tappen en kiezen uit verschillende toppings, van biologische vruchten tot chocolade, koekjes en sauzen. Naast de standaard yoghurtsmaak is er altijd een vruchtensmaak.

 

 

Ook bij de Frozen Yoghurt Company in de Utrechtsestraat kunnen klanten voor hun biologisch 'frozen yoghurt' kiezen uit toppings zoals koekjes, snoep en pistachenootjes. In de Magnum Pleasure Store in de Leidsestraat en de Bijenkorf kan de bezoeker dan weer een eigen Magnum samenstellen met toppings waaronder nougat, rozenblaadjes, knettersuiker of Goijbessen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.