Google komt met prijsvergelijker Nederland.

Zoekmachine Google biedt Nederlandse winkeliers sinds deze week de mogelijkheid om zich te registreren bij de prijsvergelijkingsdienst Google Shopping. Bedrijven kunnen via een speciale site zelf productgegevens ingeven. Deze worden vervolgens bij zoekresultaten getoond.

 

Google kondigde aan dat dienst in Nederland, Spanje en Italië te introduceren. Winkeliers kunnen gratis deelnemen aan het Google Shopping-programma, dat rechtstreeks gaat concurreren met andere prijsvergelijkers in Nederland. De grootste drie zijn kieskeurig.nl, beslist.nl en vergelijk.nl.

 

Bij de zoekresultaten van consumenten laat Google Shopping zien welke winkels een bepaald product verkopen en wie de laagste prijs voert. Het is nog onduidelijk wanneer de dienst aan consumentenkant gaat draaien.

Zoekmachine Google biedt Nederlandse winkeliers sinds deze week de mogelijkheid om zich te registreren bij de prijsvergelijkingsdienst Google Shopping. Bedrijven kunnen via een speciale site zelf productgegevens ingeven. Deze worden vervolgens bij zoekresultaten getoond.

 

Google kondigde aan dat dienst in Nederland, Spanje en Italië te introduceren. Winkeliers kunnen gratis deelnemen aan het Google Shopping-programma, dat rechtstreeks gaat concurreren met andere prijsvergelijkers in Nederland. De grootste drie zijn kieskeurig.nl, beslist.nl en vergelijk.nl.

 

Bij de zoekresultaten van consumenten laat Google Shopping zien welke winkels een bepaald product verkopen en wie de laagste prijs voert. Het is nog onduidelijk wanneer de dienst aan consumentenkant gaat draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alles aan 3 dollar bij webshop Brandless

19/07/2017

Twee Amerikaanse ondernemers zijn op de proppen gekomen met een interessant nieuw concept. In hun webshop Brandless wordt immers slechts één prijs gehanteerd: 3 dollar. Die lage prijs kan het vasthouden omdat er flink is gesneden in de kosten.

Nederlandse e-commerce heeft tekort aan personeel

17/07/2017

De Nederlandse e-commercebedrijven kunnen op vlak van personeel nog moeilijk de groei van de sector volgen. Meer dan de helft van de bedrijven heeft openstaande vacatures die het moeilijk ingevuld krijgt.

Kopen.nl heeft een nieuwe eigenaar gevonden

13/07/2017

De domeinnaam Kopen.nl, die in handen was van de curatoren van Macintosh, heeft met YoungMinded een nieuwe eigenaar gevonden. Dat is ook het bedrijf achter vergelijkingssite GSMacties.nl.

Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

11/07/2017

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Ook Alibaba lanceert eigen intelligente speaker

05/07/2017

Na Amazon, Apple en Google ziet nu ook het Chinese Alibaba graten in de markt van de intelligente speakers. De speaker van Alibaba is bovendien een stuk goedkoper dan die van zijn concurrenten. Een beperkte groep mag het toestel alvast een maand uittesten.

Bol.com breidt servicepunten bij Albert Heijn uit

03/07/2017

Bol.com is bij drie Nederlandse vestigingen van Albert Heijn gestart met een pilootproject, waarbij de servicepunten in de supermarkten uitgebreid worden met een extra balie. Daar kunnen klanten onder andere terecht met hun vragen.

Back to top