Google spreekt Citygroup aan voor gsm-betalingen

Google werkt samen met Mastercard en Citygroup aan een platform om betalen via gsm mogelijk te maken. Een Android-gsm voorbij een kleine reader zwaaien zou dan al voldoende zijn om een betaling uit te voeren. Voordeel voor de consument én retailer: heel gemakkelijk om te betalen. Voordeel voor Google: jouw aankopen worden simpel in kaart gebracht.

 

Het Hawaiiaanse bedrijf VeriFone zou de "near field communication"-apparaten ontwikkelen. NFC is een verbeterde versie van RFID, waarmee de klant onder meer zijn smartphone voorbij een sensor zwaait. Sommige prepaidkaarten voor openbaar vervoer werken nu al met RFID, maar de nieuwe technologie zou veel meer informatie in beide richtingen kunnen overdragen.

 

Data in ruil voor gebruiksgemak 

De softwaregigant doet zo'n grote investering uiteraard niet voor niets. Hoe meer zicht zij krijgen op wat de consument aankoopt, hoe makkelijker het wordt om gericht te gaan adverteren. Niet alleen selectieve reclame op basis van koopvoorkeuren wordt dan mogelijk, maar ook kunnen winkels die zich in de buurt van de aankoopplaats bevinden plots in beeld komen met specifieke aanbiedingen.

 

Google zou geïnteresseerde handelaars ook een hoop informatie over de binnenwandelende klant kunnen aanbieden. Slimme consumenten en professionelen mogen alleszins al nadenken over manieren waarop ze, na de gepersonifieerde zoekresultaten, ook de aangepaste winkelreclames op hun smartphone kunnen beïnvloeden. 

 

 

Google werkt samen met Mastercard en Citygroup aan een platform om betalen via gsm mogelijk te maken. Een Android-gsm voorbij een kleine reader zwaaien zou dan al voldoende zijn om een betaling uit te voeren. Voordeel voor de consument én retailer: heel gemakkelijk om te betalen. Voordeel voor Google: jouw aankopen worden simpel in kaart gebracht.

 

Het Hawaiiaanse bedrijf VeriFone zou de "near field communication"-apparaten ontwikkelen. NFC is een verbeterde versie van RFID, waarmee de klant onder meer zijn smartphone voorbij een sensor zwaait. Sommige prepaidkaarten voor openbaar vervoer werken nu al met RFID, maar de nieuwe technologie zou veel meer informatie in beide richtingen kunnen overdragen.

 

Data in ruil voor gebruiksgemak 

De softwaregigant doet zo'n grote investering uiteraard niet voor niets. Hoe meer zicht zij krijgen op wat de consument aankoopt, hoe makkelijker het wordt om gericht te gaan adverteren. Niet alleen selectieve reclame op basis van koopvoorkeuren wordt dan mogelijk, maar ook kunnen winkels die zich in de buurt van de aankoopplaats bevinden plots in beeld komen met specifieke aanbiedingen.

 

Google zou geïnteresseerde handelaars ook een hoop informatie over de binnenwandelende klant kunnen aanbieden. Slimme consumenten en professionelen mogen alleszins al nadenken over manieren waarop ze, na de gepersonifieerde zoekresultaten, ook de aangepaste winkelreclames op hun smartphone kunnen beïnvloeden. 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com en Rakuten lanceren abonnement voor e-books

22/02/2017

Bol.com lanceert in samenwerking met Rakuten Kobo een abonnementsdienst voor e-books. Voor een vast bedrag van 9,99 euro per maand krijgt een abonnee zo toegang tot het volledige assortiment digitale boeken van Bol.com.

Consument tevreden met Chinese webshops

21/02/2017

Uit een bevraging door de Consumentenbond blijkt dat de gemiddelde Nederlandse consument best tevreden is met Chinese webshops. 80% procent van de panelleden zegt in de toekomst opnieuw een bestelling te zullen plaatsen bij een Chinese webshop.

Amazon creëert dit jaar 15.000 nieuwe jobs in Europa

20/02/2017

Het Amerikaanse Amazon gaat dit jaar 15.000 nieuwe jobs creëren in Europa. Die banen zullen gespreid worden over verschillende landen: zo komen er 2.000 jobs in Duitsland, 1.500 in Frankrijk en zelfs 5.000 in het Verenigd Koninkrijk.

Google Home voegt shopping toe

17/02/2017

Google Home, de voice-assistent van Google, heeft een shopping-optie toegevoegd aan de mogelijkheden van het toestel. Zo gaat het nog meer de concurrentie aan met Alexa, de tegenhanger van Amazon.

Fonds Duco Sickinghe investeert in Bloomon

08/02/2017

Investeringsfonds Fortino, dat wordt geleid door voormalig Telenet-CEO Duco Sickinghe, investeert in online bloemenverkoper Bloomon. Dat moet Bloomon helpen om zich wereldwijd uit te bouwen.

Minister Asscher ontevreden over UberEats

07/02/2017

Minister Asscher van Werkgelegenheid is ontevreden over de manier waarop UberEats zijn koeriers behandelt. Die krijgen te horen dat ze een loon van 12 euro per uur krijgen, maar een aantal addertjes onder het gras worden daarbij verzwegen.

Back to top