Grapedistrict mikt op verdrievoudiging

De keten van wijnhandels Grapedistrict, die dinsdag in Amsterdam zijn elfde vestiging opende, heeft de ambitie om binnen drie tot vijf jaar uit te breiden naar 35 zaken. De eerste vestiging van Grapedistrict werd vijf jaar geleden geopend, en de keten focust zich op Amsterdam: de nieuwe vestiging is de vijfde in de hoofdstad.

 

Grapedistrict onderscheidt zich van andere slijterijen door zich puur op de verkoop van wijn te richten. Dat blijkt geen slechte zet: terwijl de consumptie van sterke drank in Nederland al enkele jaren terugloopt, stijgt de wijnconsumptie nog altijd licht. Die stijging heeft uiteraard een positieve invloed op de omzet: "Onze winkels draaien elk jaar beter dan het jaar ervoor. De omzetgroei ligt tussen 5 en 30 procent", meldt Freek Padberg, één van de drie oprichters. De keten trekt vooral dertigers. Behalve zijn elf fysieke winkels heeft Grapedistrict ook een webshop en levert het aan horeca en evenementen.

De keten van wijnhandels Grapedistrict, die dinsdag in Amsterdam zijn elfde vestiging opende, heeft de ambitie om binnen drie tot vijf jaar uit te breiden naar 35 zaken. De eerste vestiging van Grapedistrict werd vijf jaar geleden geopend, en de keten focust zich op Amsterdam: de nieuwe vestiging is de vijfde in de hoofdstad.

 

Grapedistrict onderscheidt zich van andere slijterijen door zich puur op de verkoop van wijn te richten. Dat blijkt geen slechte zet: terwijl de consumptie van sterke drank in Nederland al enkele jaren terugloopt, stijgt de wijnconsumptie nog altijd licht. Die stijging heeft uiteraard een positieve invloed op de omzet: "Onze winkels draaien elk jaar beter dan het jaar ervoor. De omzetgroei ligt tussen 5 en 30 procent", meldt Freek Padberg, één van de drie oprichters. De keten trekt vooral dertigers. Behalve zijn elf fysieke winkels heeft Grapedistrict ook een webshop en levert het aan horeca en evenementen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top