Grapedistrict mikt op verdrievoudiging

De keten van wijnhandels Grapedistrict, die dinsdag in Amsterdam zijn elfde vestiging opende, heeft de ambitie om binnen drie tot vijf jaar uit te breiden naar 35 zaken. De eerste vestiging van Grapedistrict werd vijf jaar geleden geopend, en de keten focust zich op Amsterdam: de nieuwe vestiging is de vijfde in de hoofdstad.

 

Grapedistrict onderscheidt zich van andere slijterijen door zich puur op de verkoop van wijn te richten. Dat blijkt geen slechte zet: terwijl de consumptie van sterke drank in Nederland al enkele jaren terugloopt, stijgt de wijnconsumptie nog altijd licht. Die stijging heeft uiteraard een positieve invloed op de omzet: "Onze winkels draaien elk jaar beter dan het jaar ervoor. De omzetgroei ligt tussen 5 en 30 procent", meldt Freek Padberg, één van de drie oprichters. De keten trekt vooral dertigers. Behalve zijn elf fysieke winkels heeft Grapedistrict ook een webshop en levert het aan horeca en evenementen.

De keten van wijnhandels Grapedistrict, die dinsdag in Amsterdam zijn elfde vestiging opende, heeft de ambitie om binnen drie tot vijf jaar uit te breiden naar 35 zaken. De eerste vestiging van Grapedistrict werd vijf jaar geleden geopend, en de keten focust zich op Amsterdam: de nieuwe vestiging is de vijfde in de hoofdstad.

 

Grapedistrict onderscheidt zich van andere slijterijen door zich puur op de verkoop van wijn te richten. Dat blijkt geen slechte zet: terwijl de consumptie van sterke drank in Nederland al enkele jaren terugloopt, stijgt de wijnconsumptie nog altijd licht. Die stijging heeft uiteraard een positieve invloed op de omzet: "Onze winkels draaien elk jaar beter dan het jaar ervoor. De omzetgroei ligt tussen 5 en 30 procent", meldt Freek Padberg, één van de drie oprichters. De keten trekt vooral dertigers. Behalve zijn elf fysieke winkels heeft Grapedistrict ook een webshop en levert het aan horeca en evenementen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Oprah Winfrey in zee met Kraft Heinz

10/08/2017

De Amerikaanse tv-ster Oprah Winfrey heeft samen met Kraft Heinz een gamma “gezonde en voedzame soepen en bijgerechten” ontwikkeld. De producten, voorlopig enkel voor de Amerikaanse markt, moeten Kraft Heinz opnieuw aan omzetgroei helpen.

“Eén Antwerpse winkel blokkeert fusie Albert Heijn-Delhaize in België”

10/08/2017

De fusie van Albert Heijn en Delhaize is in België nog altijd niet afgerond. De oorzaak: één Antwerpse winkel raakt maar niet verkocht, zo schrijft De Standaard. En dat één jaar nadat de fusie op groepsniveau beklonken werd.

Topmannen Diageo krijgen lagere bonussen na slechte resultaten

09/08/2017

De Britse drankenproducent Diageo heeft de bonussen van zijn CEO en CFO een stuk verlaagd, nadat het bedrijf er niet in slaagde om de doelstellingen te behalen. Zo wordt de bonus van CEO Ivan Menezes met 35% verminderd.

Back to top