Grapedistrict mikt op verdrievoudiging | RetailDetail

Grapedistrict mikt op verdrievoudiging

De keten van wijnhandels Grapedistrict, die dinsdag in Amsterdam zijn elfde vestiging opende, heeft de ambitie om binnen drie tot vijf jaar uit te breiden naar 35 zaken. De eerste vestiging van Grapedistrict werd vijf jaar geleden geopend, en de keten focust zich op Amsterdam: de nieuwe vestiging is de vijfde in de hoofdstad.

 

Grapedistrict onderscheidt zich van andere slijterijen door zich puur op de verkoop van wijn te richten. Dat blijkt geen slechte zet: terwijl de consumptie van sterke drank in Nederland al enkele jaren terugloopt, stijgt de wijnconsumptie nog altijd licht. Die stijging heeft uiteraard een positieve invloed op de omzet: "Onze winkels draaien elk jaar beter dan het jaar ervoor. De omzetgroei ligt tussen 5 en 30 procent", meldt Freek Padberg, één van de drie oprichters. De keten trekt vooral dertigers. Behalve zijn elf fysieke winkels heeft Grapedistrict ook een webshop en levert het aan horeca en evenementen.

De keten van wijnhandels Grapedistrict, die dinsdag in Amsterdam zijn elfde vestiging opende, heeft de ambitie om binnen drie tot vijf jaar uit te breiden naar 35 zaken. De eerste vestiging van Grapedistrict werd vijf jaar geleden geopend, en de keten focust zich op Amsterdam: de nieuwe vestiging is de vijfde in de hoofdstad.

 

Grapedistrict onderscheidt zich van andere slijterijen door zich puur op de verkoop van wijn te richten. Dat blijkt geen slechte zet: terwijl de consumptie van sterke drank in Nederland al enkele jaren terugloopt, stijgt de wijnconsumptie nog altijd licht. Die stijging heeft uiteraard een positieve invloed op de omzet: "Onze winkels draaien elk jaar beter dan het jaar ervoor. De omzetgroei ligt tussen 5 en 30 procent", meldt Freek Padberg, één van de drie oprichters. De keten trekt vooral dertigers. Behalve zijn elf fysieke winkels heeft Grapedistrict ook een webshop en levert het aan horeca en evenementen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.