Grapedistrict mikt op verdrievoudiging

De keten van wijnhandels Grapedistrict, die dinsdag in Amsterdam zijn elfde vestiging opende, heeft de ambitie om binnen drie tot vijf jaar uit te breiden naar 35 zaken. De eerste vestiging van Grapedistrict werd vijf jaar geleden geopend, en de keten focust zich op Amsterdam: de nieuwe vestiging is de vijfde in de hoofdstad.

 

Grapedistrict onderscheidt zich van andere slijterijen door zich puur op de verkoop van wijn te richten. Dat blijkt geen slechte zet: terwijl de consumptie van sterke drank in Nederland al enkele jaren terugloopt, stijgt de wijnconsumptie nog altijd licht. Die stijging heeft uiteraard een positieve invloed op de omzet: "Onze winkels draaien elk jaar beter dan het jaar ervoor. De omzetgroei ligt tussen 5 en 30 procent", meldt Freek Padberg, één van de drie oprichters. De keten trekt vooral dertigers. Behalve zijn elf fysieke winkels heeft Grapedistrict ook een webshop en levert het aan horeca en evenementen.

De keten van wijnhandels Grapedistrict, die dinsdag in Amsterdam zijn elfde vestiging opende, heeft de ambitie om binnen drie tot vijf jaar uit te breiden naar 35 zaken. De eerste vestiging van Grapedistrict werd vijf jaar geleden geopend, en de keten focust zich op Amsterdam: de nieuwe vestiging is de vijfde in de hoofdstad.

 

Grapedistrict onderscheidt zich van andere slijterijen door zich puur op de verkoop van wijn te richten. Dat blijkt geen slechte zet: terwijl de consumptie van sterke drank in Nederland al enkele jaren terugloopt, stijgt de wijnconsumptie nog altijd licht. Die stijging heeft uiteraard een positieve invloed op de omzet: "Onze winkels draaien elk jaar beter dan het jaar ervoor. De omzetgroei ligt tussen 5 en 30 procent", meldt Freek Padberg, één van de drie oprichters. De keten trekt vooral dertigers. Behalve zijn elf fysieke winkels heeft Grapedistrict ook een webshop en levert het aan horeca en evenementen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top