Hard-franchise kost Livera handvol ondernemers. | RetailDetail

Hard-franchise kost Livera handvol ondernemers.

De overgang naar hard-franchise heeft lingerieketen Livera vijf aangesloten ondernemers gekost. De andere 65 winkeliers gaan mee in de verandering zoals die door formulehuis Intres is doorgevoerd. Het keten wordt nu veel strakker aangestuurd en de eigen inkoop door winkeliers is aan banden gelegd.

 

Dat meldt de modewebsite Fashion United. De cijfers over het aantal afgehaakte winkeliers werd met spanning afgewacht. Over de veranderingen is tijdens de jaarvergadering gestemd, waarbij 20 procent tegenstemde. Veel van de tegenstemmers zijn echter niet uit het verbond gestapt, zo blijkt nu. Het aantal winkels is door de verandering gedaald van 135 naar 124. Binnen vijf jaar wil Livera echter op 160 winkels zitten.

 

'Om te kunnen overleven in de markt, is een intensievere samenwerking en meer eenduidige uitstraling naar consumenten noodzakelijk', stelt commercieel manager Ruud Jacobse van Livera als toelichting op de verandering. In april gaat een vestiging op Curacao open. Later dit jaar volgen vier nieuwe winkels in Nederland.

De overgang naar hard-franchise heeft lingerieketen Livera vijf aangesloten ondernemers gekost. De andere 65 winkeliers gaan mee in de verandering zoals die door formulehuis Intres is doorgevoerd. Het keten wordt nu veel strakker aangestuurd en de eigen inkoop door winkeliers is aan banden gelegd.

 

Dat meldt de modewebsite Fashion United. De cijfers over het aantal afgehaakte winkeliers werd met spanning afgewacht. Over de veranderingen is tijdens de jaarvergadering gestemd, waarbij 20 procent tegenstemde. Veel van de tegenstemmers zijn echter niet uit het verbond gestapt, zo blijkt nu. Het aantal winkels is door de verandering gedaald van 135 naar 124. Binnen vijf jaar wil Livera echter op 160 winkels zitten.

 

'Om te kunnen overleven in de markt, is een intensievere samenwerking en meer eenduidige uitstraling naar consumenten noodzakelijk', stelt commercieel manager Ruud Jacobse van Livera als toelichting op de verandering. In april gaat een vestiging op Curacao open. Later dit jaar volgen vier nieuwe winkels in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.