Hard-franchise kost Livera handvol ondernemers.

De overgang naar hard-franchise heeft lingerieketen Livera vijf aangesloten ondernemers gekost. De andere 65 winkeliers gaan mee in de verandering zoals die door formulehuis Intres is doorgevoerd. Het keten wordt nu veel strakker aangestuurd en de eigen inkoop door winkeliers is aan banden gelegd.

 

Dat meldt de modewebsite Fashion United. De cijfers over het aantal afgehaakte winkeliers werd met spanning afgewacht. Over de veranderingen is tijdens de jaarvergadering gestemd, waarbij 20 procent tegenstemde. Veel van de tegenstemmers zijn echter niet uit het verbond gestapt, zo blijkt nu. Het aantal winkels is door de verandering gedaald van 135 naar 124. Binnen vijf jaar wil Livera echter op 160 winkels zitten.

 

'Om te kunnen overleven in de markt, is een intensievere samenwerking en meer eenduidige uitstraling naar consumenten noodzakelijk', stelt commercieel manager Ruud Jacobse van Livera als toelichting op de verandering. In april gaat een vestiging op Curacao open. Later dit jaar volgen vier nieuwe winkels in Nederland.

De overgang naar hard-franchise heeft lingerieketen Livera vijf aangesloten ondernemers gekost. De andere 65 winkeliers gaan mee in de verandering zoals die door formulehuis Intres is doorgevoerd. Het keten wordt nu veel strakker aangestuurd en de eigen inkoop door winkeliers is aan banden gelegd.

 

Dat meldt de modewebsite Fashion United. De cijfers over het aantal afgehaakte winkeliers werd met spanning afgewacht. Over de veranderingen is tijdens de jaarvergadering gestemd, waarbij 20 procent tegenstemde. Veel van de tegenstemmers zijn echter niet uit het verbond gestapt, zo blijkt nu. Het aantal winkels is door de verandering gedaald van 135 naar 124. Binnen vijf jaar wil Livera echter op 160 winkels zitten.

 

'Om te kunnen overleven in de markt, is een intensievere samenwerking en meer eenduidige uitstraling naar consumenten noodzakelijk', stelt commercieel manager Ruud Jacobse van Livera als toelichting op de verandering. In april gaat een vestiging op Curacao open. Later dit jaar volgen vier nieuwe winkels in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top